Cetina i psihologinja Jelena Ćubelić udružili su se u mjesecu mentalnog zdravlja

Copy-of-_DSF8825-2

Povodom Svjetskog dana mentalnog zdravlja koji se obilježava 10. listopada, Cetina je u suradnji s timom CTA komunikacija čitav listopad posvetila brizi o mentalnom zdravlju javnosti. Komunikacija Cetine temelji se na odvajanju vremena za sebe, važnosti predaha od užurbane svakodnevice i boravka u prirodi te uživanju u malim stvarima. Upravo zato, mjesec posvećen podizanju svijesti o mentalnom zdravlju idealno se nadovezao na temeljni narativ brenda. 

U suradnji s uspješnom psihologinjom i osnivačicom platforme PSYCRO, Jelenom Ćubelić, putem native teksta na portalu 24 sata, blogova na službenoj stranici Cetine i objavama na društvenim mrežama u fokus su stavljeni mentalni izazovi današnjice iz perspektive preventive. Porazgovarali smo s Jelenom i dobili njezin osvrt na čitav projekt. 

Kao stručnjakinja za mentalno zdravlje s iskustvom rada u odjelima za ljudske resurse, savjetnica za mentalno zdravlje i voditeljica ljudskih resursa u tehnološkoj industriji, kako gledaš na provedenu suradnju povodom Svjetskog dana mentalnog zdravlja? 

Angažman brenda Cetina i ulaganje u kampanju s ciljem promoviranja tema vezanih uz mentalno zdravlje zapravo jako puno govori o vrijednostima samog brenda. Naime, tekstove u medijima i na blogu pročitalo je više tisuća ljudi i ako je barem manjem dijelu njih sadržaj pomogao da nauče nešto novo vezano uz mentalno zdravlje, promijene način razmišljanja i pogled na mentalno zdravlje ili ih je jednostavno osvijestilo o važnosti ovih tema – napravili smo ogroman posao. Svijet se mijenja malim koracima, a ovakvi koraci sigurno nas vode u dobrom smjeru. Kao stručnjak i ambasador mentalnog zdravlja među mladom populacijom na društvenim mrežama jako pazim što promoviram i kakvu korist čitatelji imaju. Ovakve kampanje definitivno ću podržavati i u budućnosti te svakako potičem brendove i organizacije da u svoje marketniške aktivosti uključe teme vezane uz mentalno zdravlje i dobrobit ljudi.

Psihologinja Jelena Ćubelić

U sklopu ove suradnje, na portalu 24 sata izašao je članak u kojem si govorila o tome kako ovladati vlastitim mislima. Možeš li nam reći malo detaljnije o temi i objasniti zašto ju smatraš važnom? 

Za 24sata pisala sam o osnovama kognitivno-bihevioralne terapije, a to je model koji govori da način našeg razmišljanja (naše misli) utječu na naše emocije, na našu fiziologiju i na koncu na naše ponašanje, a ovisno o tome kako interpretiamo određene situacije tako se i osjećamo. Ovu temu smatram važnom iz razloga što većina ljudi nije upoznata s tim procesom nad kojim imamo odgovornost i utjecaj, samo ako smo toga svjesni. Promjenom vlastitih misli i interpretacijom situacije na drugačiji način utječemo na to kako se osjećamo, kako reagiramo te na to koliko će nas neki događaj ili situacija pogoditi ili neće.

Govoreći o balansu između poslovnih i privatnih obaveza, o kojem si pisala u blogu koji se može pronaći na službenoj stranici Cetine, misliš li da poslodavac može pomoći zaposlenicima u ovom kontekstu? Ako da, koje su to aktivnosti koje bi ti kao stručnjak za ljudske resurse naglasila kao poželjne? 

Glavnu ulogu i odgovornost oko pronalaska balansa između poslovnih i privatnih obaveza imamo mi sami. Balans je za svakoga drugačiji. Netko ima veći kapacitet za nošenje s obavezama te je istovremeno jako zadovoljan privatnim životom i njeguje odnose oko sebe dok druga osoba može doživjeti sagorijevanje s dosta manjom količinim obaveza. Upravo zato, na nama samima je da procijenimo gdje je naš balans i koliki je naš kapacitet te ovisno o tome planiramo te pokušavamo posložiti posao, obrazovanje i privatne obaveze. Važno je da poslodavac ima razumijevanja i aktivno sluša svoje zaposlenike jer jedino na taj način moći će prepoznati kada su njegovi zaposlenici iscrpljeni i kada treba smanjiti tempo ili delegirati dio posla nekome drugome. Zaposlenici koji su iscrpljeni ne mogu biti maksimalno produktivni i zato je jako važno brinuti o dobrobiti svojih zaposlenika. Svakako je vrlo poželjno održavati psihoedukativne radionice sa zaposlenicima o vještinama nošenja sa stresom, time managementom i drugim važnim temama kako bi zaposlenici stekli znanja i vještine koje im mogu pomoći u boljoj organizaciji života, što će pridonijeti tome da budu sretniji, zadovoljniji i produktivniji. 

Prioritiziranje samih sebe također je tema kojoj si posvetila jedan blog u sklopu ove suradnje. S obzirom na tvoje iskustvo, što bi rekla zašto je ljudima toliko teško staviti sebe na prvo mjesto te zašto to uopće treba napraviti? 

Rekla bih da je razlog kulturalne prirode. Naime, od malena smo naučeni da ne smijemo biti sebični, misliti na sebe i da prvo moramo ispuniti potrebe svih drugih. Ono što je potvrđena istina jest da briga o sebi, postavljanje zdravih granica i stavljanje sebe na prvo mjesto nikako nije sebičnost. Kao što sam pisala u članku, brigom o sebi, sebe činimo snažnijima, punimo baterije, a kao posljedica toga, bolji smo i za ljude oko sebe, svoju djecu, obitelj, partnera, poslodavca i sve ljude koje volimo.

Fotografirao: Domagoj Kunić

Kao psiholog, kako gledaš na komunikaciju brenda Cetina koja stavlja naglasak na suživot s prirodom, odvajanje vremena za sebe, ljepote jednostavnih svakodnevnih situacija, druženje s najmilijima i brigu o fizičkom i mentalnom zdravlju? 

Gledam na to kao vrijednosti vrijedne dijeljenja i promoviranja koje su potpuno u skladu sa samim proizvodom – prirodna izvorska voda iz Parka prirode. Komunikacija u skladu s tim inspirira, motivira i potiče ljude na sve te fizički i psihički poželjne aktivnosti te kao posljedicu stvara vrlo pozitivnu sliku o cijelom brendu.

Smatraš li da je dobro ili možda čak nužno da poznati brendovi na ovaj način skreću pažnju javnosti na teme vezane uz mentalno zdravlje? 

Apsolutno da! To je postao svjetski trend koji na velika vrata dolazi i u Hrvatsku. Nakon prethodnih nekoliko godina neizvijesnosti u kojima se svijet suočio s događajima kao što su pandemija, potresi, ratovi i inflacija, koji su značajno negativno utjecali na mentalno zdravlje ljudi na globalnoj razini – mnogi veliki brendovi pokrenuli su kampanje i sve više pričaju o temama vezanim uz mentalno zdravlje. Osvještenost brendova o ovim važnim temama ukazuje da zaista brinu o svojoj publici što na koncu ljudi primjećuju i cijene te dolazi do lojalnosti kupaca i osnaživanja samog brenda.