U 2020. godini, obilježenoj velikim promjenama i atipičnim situacijama, zanimljiva je popularizacija društvene mreže Tik Tok, koja je osnovana 2017. godine u Kini. Glavna prednost ove aplikacije je jednostavnost korištenja. Iznimno je lako stvarati, dijeliti i pratiti sadržaj na Tik Toku, što se najbolje očituje kroz brojne korisnike koji imaju manje od 15 godina. Iznimno važan razlog popularnosti Tik Toka ove godine jest globalna pandemija i popratni lockdown u mnogim državama svijeta: Tik Tok je postao izvor zabave ljudima koji nisu smjeli napustiti svoje domove.
Najbrže rastuća društvena mreža
Ove godine Tik Tok je zauzeo prvo mjesto u ukupnom broju preuzimanja, prema izvoru App Annie’s 2020 mobile app report i tako postala najbrže rastuća društvena mreža. Izdvojene su tri glavne rang liste, od kojih jedna predstavlja ukupnu količinu preuzimanja aplikacije, zatim lista ukupne potrošnje korisnika i treća lista koja predstavlja stupanj mjesečne upotrebe .
Što se tiče generalnog broja preuzimanja, uz Tik Tok, Facebook i WhatsApp, na ljestvici je značajno četvrto mjesto zauzeo Zoom, dok sedmo mjesto na ljestvici zauzima Google Meet. Porast skidanjaaplikacija Zoom i Google Meets logičan je s obzirom na pandemiju i potrebu za komunikacijom, radom i obrazovanjem od kuće.
Govoreći o drugoj ljestvici koja predstavlja stupanj potrošnje korisnika, prvo mjesto zauzima Tinder, a odmah iza njega nalazi se Tik Tok. Budući da je Tik Tok aplikacija iznimno pogodna monetiziranju, radi se na tome da se u aplikaciju integrira eCommerce alat i time iskoristi potpuni potencijal zarade putem aplikacije.
U kontekstu mjesečnog korištenja, Tik Tok zauzima tek osmo mjesto na ljestvici, nakon Facebooka, WhatsAppa, Messengera, Instagrama, Amazona, Twittera i Netflixa. Vodeće četiri aplikacije koje su najviše korištene na mjesečnoj bazi u vlasništvu su Facebooka, što najbolje pokazuje društveni monopol ove moćne društvene mreže.
Popularnost Tik Toka
Također, bitno je naglasiti da je za toliku popularnost Tik Toka zaslužna činjenica da se sadržaj kreiran na Tik Toku može dijeliti na drugim društvenim mrežama i tako povećati šanse pregleda korisnika i širenja samog sadržaja. Isto tako, razlikuje se od Instagrama i Facebooka po tome što korisnike obavještava o vremenu korištenja, pa tako nakon dva sata dolazi upozorenje o pretjeranom korištenju aplikacije.
Unatoč strmovitom rastu popularnosti Tik Toka, ova nova društvena mreža još uvijek ne predstavlja ozbiljnu konkurenciju Zuckerbergovom carstvu koje obuhvaća Facebook, Messenger, WhatsApp i Instagram, pretežito zato što na Tik Toku nije moguće oglašavati, no nikad se ne zna što budućnost donosi. Budući da su korisnici Tik Toka tinejdžeri i adolescenti, mudro je odabrati Tik Tok kao platformu za komunikaciju i širenje poruka tim skupinama. Brendiranje putem Tik Toka iznimno je efikasno ako se cilja na mlađu populaciju.