Gordan Turković na KOMferenciji: „Znanje se mora iskoristiti za pomoć najranjivijima”

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email
komferencija gordan turković

Izvršni direktor CTA komunikacija Gordan Turković je na KOMferenciji, najvažnijoj PR konferenciji u Hrvatskoj, održao predavanje na temu Kako nemoguće učiniti mogućim: komunikacijske kampanje koje mijenjaju živote. U organizaciji Hrvatske udruge za odnose s javnošću, tema ovogodišnje KOMferencije je kriza, a Gordan je govorio o kampanjama društveno odgovornog poslovanja, točnije – humanitarnim kampanjama.

Prva od njih bila je Nešto zbilja važno. To je kampanja na kojoj je CTA tim surađivao s Udrugom Brački pupoljci. Cilj ove akcije bio je hitna izmjena važećeg Zakona o prijevozu u linijskom i povremenom obalnom pomorskom prometu kako bi se osigurao besplatan trajekt za otočnu djecu s teškoćama u razvoju i neometan odlazak na terapije na kopno. 

Naime, djeca s teškoćama u razvoju morala su i do četiri puta tjedno na terapije u veće gradove zbog čega su roditelji za sebe i dijete prijevoz trajektom plaćali oko 3500 kuna mjesečno. Ujedinjenim snagama Bračkih pupoljaka i CTA komunikacija, povećana je vidljivost Udruge i njenih zahtjeva u medijima, što je primoralo vladajuće da predlože izmjene Zakona i izglasaju ih u sabornici. Uz to, kampanja je uspjela i u uključivanju udruga u izradu izmjena Zakona, ali i povećati organski doseg na Facebook stranici na 10.000 korisnika po objavi, kao i broj komentara, lajkova i dijeljenja. 

„U jednoj se večeri izglasalo ono što se nije uspjelo 10 godina”

„Kada sam rekao ljudima što planiramo napraviti, rekli su nam „nema šanse, i veći igrači su pokušali pa nisu uspjeli”. Mi smo stvorili svojevrsni pokret na društvenim mrežama tako da je Vlada osjetila dodatni pritisak u kojemu narod zahtijeva da se zakon promjeni. Korisničko kreiran sadržaj je najbolja vrsta sadržaja koju možete dobiti. Priključile su se udruge, grupe i svima je bilo bitno podržati tu djecu i njihova prava. Nismo znali za pola marketinga koji se odvijao u pozadini, a koji je povećao vidljivost tematike u javnom prostoru. Reagirali smo na vladina obećanja, slali priopćenja i tako su mediji prepoznali temu i počeli sami pisati o njoj. U tri mjeseca stvorili smo priču iz nule i napravili je top temom u Hrvatskoj koju su i nacionalni i lokalni mediji htjeli popratiti. Nakon toga, nemoguće je ipak postalo moguće. Jednoglasno se u jednoj večeri izglasalo ono što se nije uspjelo 10 godina”, rekao je Gordan Turković. 

komferencija gordan turković
Gordan Turković (Foto: Hana Kajari)

Gordan je nastavio s kampanjom 1100 kilometara za 1100 terapija. Dvojica bračkih planinara, Ranko Dragičević i Daniel Lončar, prošla su 1100 kilometara, 14 planina, 12 rijeka, dva jezera, 18 zaštićenih područja, sedam županija i 52 općine pješice, a sve kako bi pomogli udruzi roditelja djece s teškoćama u razvoju “Brački pupoljci”. O cijeloj ovoj akciji Ranko Dragičević je i napisao knjigu naslovljenu Srcem kroz planine, a tim CTA komunikacija pobrinuo se da akcija odjekne u javnosti i dobije što veću podršku. 

„Ne poznajem niti jednu PR kampanju koja je pretočena u knjigu osim ove. Knjiga se prodaje i dan danas, i dan danas se novac tako prikuplja za Bračke pupoljke. Temeljna vrijednost i dalje živi i pomaže”, zaključio je Gordan.

„Naš je posao priče uklopiti u narativ koji će ljudi osjetiti kao svoj”

Kampanja Zlatna vrpca – 7 maratona u 7 dana također je bila tema Gordanovog predavanja. Ova akcija zamišljena je kao utrka na kojoj su svi zainteresirani donatori mogli kupovati kilometre na ruti; cijena jednog kilometra je bila 100 kn, a sveukupno je na raspolaganju bilo 295 kilometara. Sav novac od kupnje kilometara doniran je odjelu dječje onkologije KBC-a Split. Zahvaljujući ovoj akciji, za KBC Split prikupljene su 212.664 kune.

„U pandemijskoj godini kada je novac bio usmjeren na covid odjele, djeca na onkološkom odjelu KBC Split uskraćena su za prijeko potrebne volumetrijske pumpe. Nama je bio izazov sedam dana zadržati pažnju medija kako bi se vijest širila dalje i kako bi pristizale donacije. Najave, razgovori, želje, pozivi, ma radili smo sve kako bi Hrvatska pratila što se događa. Naš posao nije bio trčati, već uklopiti situaciju u narativ koji će ljudima biti pitak i koji će osjetiti kao svoj, a to smo uspjeli emotivnim svjedočanstvima tih ljudi”, komentirao je Gordan.

Gordan Turković na KOMferenciji
Foto: Hana Kajari

„Kada vam netko dođe i kaže “pomozite mi” – pomozite mu”

Na kraju, Gordan se osvrnuo na kampanju Kaftrio – udah života kojoj se CTA tim priključio naknadno. Članovi Hrvatske udruge oboljelih od cistične fibroze svakodnevno su ulagali napore da se problematika njihove bolesti čuje u javnosti, a sve u nadi kako bi HZZO uvrstio tri lijeka na osnovnu listu lijekova i tako im spasio život. Nakon više od dva mjeseca medijskog pritiska, cilj kampanje je ispunjen te su lijekovi Kaftrio, Kalydeco i Orkambi uvršteni na osnovnu listu lijekova.

„Okrenuli smo priču, radili smo peticije i vršili pritisak na državu. Ako posjeduješ kanale i znanje onda možeš pomoći. Kada vam netko dođe i kaže “pomozite mi” – pomozite mu. Novac koji ćete potrošiti na šanku, na robu, ne vrijedi kao jedan ljudski život. Ovim ljudima je tada započeo drugi život”, naglasio je Gordan čije predavanje u cijelosti možete pogledati na našoj Facebook stranici ili klikom na video ispod.

YouTube

By loading the video, you agree to YouTube’s privacy policy.
Learn more

Load video