Contact
Kontakt

Kako je virus COVID-19 promjenio komunikaciju turističkog sektora

Piše: CTA komunikacije
Datum: 30/09/2020
Kategorija: Iz prakse

Pandemija koronavirusa nezapamćeni je događaj u povijesti čovječanstva. Nikada do sada nije se dogodilo da se jedan virus proširi na praktički sve dijelove svijeta, a kako navodi prof. dr. sc. Zoran Klarić s Instituta za turizam, mnoge je prijašnje viruse znalo zaustaviti toplo ljetno vrijeme. Virus COVID-19 po tome je pitanju apsolutna iznimka s obzirom na to da je zahvatio i zemlje tropskog pojasa kao što su Singapur, Malezija i Ekvador. Kada se pogledaju brojke, niti Republika Hrvatska nije ostala pošteđena te su se brojni djelatnici u turističkom sektoru što brže morali prilagoditi novonastaloj situaciji.

Promjena dobro poznate rutine

Svaki djelatnik u turističkome sektoru vrlo dobro zna postulate ponašanja prema gostima – ljubazni pozdrav prilikom dolaska, rukovanje i pokazivanje smještajnog objekta (pogotovo ako se radi o privatnome smještaju) kao i vrlo česti pokloni dobrodošlice. Hoteli, kampovi i resorti također su osjetili udarac s obzirom na to da je, inače „udarni“ Uskrs ove godine prošao bez turista koji dolaze iz drugih država, a dobar dio objekata u tom periodu nije niti bio otvoren. Dolaskom turističke sezone 2020. sva ranija pravila zapravo su se promijenila te je, prema svim preporukama, kontakt s gostima trebao biti smanjen na minimum. Djelatnici u ugostiteljskim i uslužnim objektima moraju raditi pod maskama, a noćni klubovi smiju raditi do ponoći kako bi se mogućnost prijenosa virusa smanjila na minimum. Zaštitno staklo postalo je nezaobilazno na recepcijama i svim ostalim frekventnijim mjestima u objektima, a sredstvo za dezinfekciju odjednom se nalazi na ulazu u svaku prostoriju.

Kako su se pojedinci prilagođavali novoj situaciji?

Hotelsko poduzeće Jadran d.d. sa sjedištem u Crikvenici od početka turističke sezone svoju je komunikaciju prilagođavao s obzirom na situaciju. Komunikacija na svim društvenim mrežama bila je usmjerena prema tzv. domaćim gostima i gostima susjednih država koji žive relativno blizu. Kao primarna društvena mreža na kojoj su se komunicirale sve potrebne informacije nametnuo se Facebook, dok su objave na Instagramu bile općenitije i s jednostavnim opisima na koje situacija s pandemijom nije uopće utjecala. Što se tiče Facebooka, objave u lipnju i srpnju prilično se razlikuju od onih u kolovozu upravo zbog negativnije situacije s virusom COVID-19 u Hrvatskoj. Komunikacija u lipnju i srpnju obilovala je pozivima na akciju sugerirajući ujedno dostupnost objekata i njihovu blizinu. S druge strane, u kolovozu je gotovo svaka objava upućivala upravo na brigu čitavog osoblja o zdravlju gostiju, s primjerice copyjem „jer mi smo zaduženi za zdravlje svakog gosta te zato vodimo evidenciju korištenja ručnika za bazen kao i dezinfekciju ležaljki nakon svakog gosta“ te su objave same po sebi bile znatno informativnije. Broj mjesečnih objava na društvenim mrežama omogućio je da se potencijalnim gostima komuniciraju sve ključne informacije: briga, sigurnost i dostupnost, a što u velikoj mjeri utječe i na to kako će potencijalni gost doživjeti određeni objekt. Pokazalo se da je upravo ovakav način informiranja o radu objekata ono što gostu ulije sigurnost i zbog čega će se on odlučiti rezervirati svoj odmor. O uspješnosti komunikacijske strategije svjedoče i brojke. Broj posjeta službenoj web stranici povećao se čak 90% u odnosu na godinu ranije, dok se ujedno povećao i broj rezervacija i upita preko društvenih mreža.

Pročitaj još tekstova