„Pošto je skoro pa novi mjesec krenuo i prijave se primaju do
30.9 i sada je doslovno 23:59 nadam se da nisam zakasnio“
Ovako je glasio jedan od mailova pristiglih na prvi krug prve prakse koju smo ikad raspisali u CTA komunikacijama. Prijavu smo uvažili, no njen ostatak je bio noćna mora svakog jezičnog čistunca (čitaj: grammar nazi). Od tog trenutka, počela sam raditi popis najčešćih grešaka koje susrećem u prijavama na studentske prakse, od onih malih, do onih kardinalnih.
Pred vama je pregled sedam točaka temeljenih na stvarnom iskustvu s kojima ćete se, pozitivno ili negativno, istaknuti od većine, bilo na prijavi za praksu ili klasičnom natječaju za posao.
Tijelo i naslov maila u prijavi za praksu
Prvi dojam je bitan. Iako ćete teško pogriješiti s naslovom maila jer on može varirati od „Praksa“ do „Prijavljujem se na praksu u CTA komunikacijama“, njegov izostanak već može narušiti taj inicijalni kontakt. U tijelu maila dovoljno je pozdraviti, napisati kako prilažete tražene dokumente te u potpisu ostaviti barem ime i prezime. Ako imate dodatnih pitanja, slobodno ih odmah postavite ili nam napišite zašto baš naša agencija (ovdje nas možete bolje upoznati). Dobro je imati na umu i kako u hrvatskom jeziku nakon oslovljavanja dolazi malo slovo iako se prelazi u novi red (Poštovani, ovim se putem prijavljujem…).
Upamtite da je e-mail jedan od osnovnih alata u komunikacijskoj industriji te da ovime pokazujete kako njime baratate.
Format životopisa i motivacijskog pisma
Kratko i jasno: životopis i motivacijsko pismo šaljite u PDF-u. Iako će i Word i slikovni format prenijeti sve informacije, postoje ključne razlike. S jedne strane, Wordovi dokumenti često se znaju drugačije prikazivati s obzirom na uređaj ili program u kojem se pregledavaju pa na kraju izgledaju neuredno, pogotovo ako ste odlučili umetnuti sliku. S druge strane, slikovne datoteke ne dozvoljavaju kopiranje podataka što uzima vrijeme kada želimo spremiti vaše kontakte radi pozivanja u drugi krug.
PDF će na svakom uređaju izgledati točno onako kako je izgledao i na vašem računalu, a u njega možete umetnuti i linkove.

Pravopis, gramatika i tipfeleri
Riječi poput „majca“, futur I. u inverziji napisan kao „biti će mi zadovoljstvo“ te glagoli poput „išćekujem“ nemaju mjesta u prijavama na praksu u komunikacijskoj agenciji. Pripazite i s Hašekom, jer razliku između „sljedeći“ i „slijedeći“ ipak morate znati sami.
Ovo je jedan od najstrožih eliminacijskih faktora jer se radi o samim temeljima.
Nazivi dokumenata
Budete li se prijavljivali na praksu, sjetite se da će to učiniti još nekolicina ljudi. Kada osoba koja čita prijave preuzme vaše dokumente, dobro je da joj već u nazivu date malo više elemenata od „CV Maja 2019“. Najbolji format je „Mezdić Valentina_Životopis“ te „Mezdić Valentina_Motivacijsko pismo“. Na ovaj će se način vaši dokumenti abecedno grupirati u svakoj datoteci.
Drugim riječima, važno je da odmah bude jasno o kome se radi i koji se dokument otvara.
Dostupnost za pozive
Sigurnost u svijetu novih medija izrazito je važna tema, stoga ne čudi velik broj ljudi koji ignoriraju pozive nepoznatih brojeva. No, u trenu kada ste se prijavili na neku poziciju, postoji velika mogućnost da će vas osoba iz te agencije ili tvrtke poželjeti kontaktirati telefonski.
Ako znate da ćete iz tog razloga propustiti potencijalan poziv na razgovor, spremite kontakt osobe koja je zaprimila vašu prijavu, velika je vjerojatnost da će vas upravo ona nazvati.
Ne odustajte prije vremena
Posljednja, a možda i najvažnija stavka, odnosi se na vaše samopouzdanje. U CTA komunikacijama ćete, nakon prijave na praksu, dobiti zadatak. Možda se prvi put susrećete s izvršavanjem zadataka te vrste, no ako ga ne pokušate riješiti, nećete saznati jeste li mogli uspjeti. Imajte na umu da u procesu prijave gledamo i sve prethodne korake u ovom tekstu. Najviše nas možete oduševiti na razgovoru uživo jer uvijek prije svega tražimo „čovika“ koji njeguje iste vrijednosti kao i naš tim.
Stoga, pošaljite nam mail na praksa@ctakomunikacije.hr, javite se čoviku bez obzira na doba godine i raspisane natječaje, možda Vam baš taj trenutak donese prve korake u svijetu komunikacija.