Već četvrtu godinu za redom, Just Connecting je podijelio svoje veliko izvješće o LinkedIn algoritmu.
Analizirajući više od 9500 objava od 200 različitih članova (koji dolaze iz više od 30 različitih zemalja), stručnjak za LinkedIn Richard Van der Blom i njegov tim proveli su više od 1100 sati u istraživanju. Rezultate su obrazložili dokumentom od 57 stranica, a mi smo vam odlučiti skratiti vrijeme i izdvojiti njihove najvažnije zaključke.
Pet nedavnih izmjena za koje biste trebali znati
- po prvi put je moguće da se isti kreator sadržaja pojavi s 3 ili 4 objave u istoj sesiji skrolanja
- LinkedIn pruža veći doseg vrlo aktivnim kreatorima sadržaja (s velikom bazom pratitelja) nego li članovima koji su tek počeli da objavljuju sadržaj ili su manje aktivni
- 99,9% svih korisnika doživjelo je pad dosega od oko 15% i pad angažmana od oko 10%, a nasuprot tome, kreatori sadržaja bilježe povećanje dosega (oko 20-25%) i angažmana (oko 15-20%)
- zbog velikog broja pratitelja, kreatorima sadržaja ubrzan je rast odmah nakon objavljivanja
- angažman u prvih 90 minuta je i dalje presudan, dok je vrijeme zadržavanja na objavi izgubilo na važnosti u odnosu na prošlu godinu
Promjene u pogledu sadržaja na naslovnici
- organske objave poslovnih korisnika tj. tvrtki sada čine 3% naslovnice – u 2020. činile su dvostruko više
- više je slikovnih objava, više dokumenata i više objava povezanih uz LinkedIn usluge
- objava s više fotografija donijeti će veći doseg nego objava sa samo jednom, ali preporuka je da se ne dodaje više od šest fotografija
- iako su tekstualne i video objave još uvijek popularne, ne prikazuju se više u istom postotku
- sve je manje nativnog videosadržaja (20% manje nego li u 2021.), dok je vidljivost video oglasa porasla (za 25%)
- prilikom objavljivanja videa poželjno je dodati titlove, oni u prosjeku nadmašuju one koji ih nemaju za 35% na dosegu i 25% na angažmanu; preporuča se ne objavljivati video duži od tri minute, već odlučiti se za duljinu između 20 i 60 sekundi
- prilikom korištenja vanjskih poveznica primjećuje se manji doseg (7-9%) u slučaju osobnih profila (vanjske veze imaju bolju izvedu ako su objavljene putem profila kompanije)
- sve je manje anketa na naslovnici (najbolje rezultate imaju one samo s dvije mogućnosti odgovora), a članci/bilteni gotovo pa su potpuno nestali
Platformi se većinom pristupa posredstvom mobilnih uređaja (58%) te je tada prosječno vrijeme po sesiji oko 1,55 minuta. S druge strane, razdoblje koje korisnik stolnog ili prijenosnog računala potroši u jednom navratu je otprilike 3,15 minuta.
Iz tih podataka proizlazi činjenica da osoba neće vidjeti više od 16 objava po sesiji.
Stavke koje utječu na naslovnicu
LinkedIn trenutno koristi oko 22% naslovnice za promovirane objave, što svakom korisniku ostavlja 78% sadržaja na koji može utjecati svojim radnjama.
- kada korisnik stvori novu vezu, algoritam mu prvih dva tjedna prikazuje sve njihove objave
- lajkanje objave povećava mogućnost pojavljivanja sljedeće objave istog autora za 30%
- komentiranje ili dijeljenje objave povećava mogućnost za prikazivanje sljedeće objave istog autora za 70-80%
- slanje poruke putem LinkedIna povećava vjerojatnost prikaza sljedeće objave od primatelja za 85%
- spremanje objave daje prioritet sadržaju tog autora na naslovnici
- kada korisnik zaprati stranicu određene tvrtke, prikazat će mu se prva objava koju je tvrtka objavila nakon tog
- LinkedIn analizira vrstu sadržaja koju osoba konzumira – ako gleda videozapise, prikazivat će mu ih više
- ako korisnik posjeti profil s kojim je povezan, naslovnica će mu prikazati njihovu prvu sljedeću objavu
- prioritet ima i sadržaj koji se odnosi na ljude/tvrtke, a koje korisnik spremi u Sales Navigatoru
- kada osoba pohvali tuđu vještinu, njihov sadržaj pojavit će mu se na početnoj stranici
Učestalost objavljivanja važnija nego što mislite
Objavljivanje nove stavke unutar 18 sati od prethodne će negativno utjecati na popularnost obje objave. Iako će veći broj objava dnevno vjerojatno povećati ukupni doseg, prosječni će se smanjiti.
U slučaju plasiranja dviju objava unutar navedenog perioda, mogući je gubitak dometa do 15%, dok će tri objave rezultirati u smanjenju do 30%. Spomenuto vrijedi samo za osobne profile.
Profil tvrtke može objaviti koliko god sadržaja poželi bez štete na doseg. Najbolja učestalost za stranicu je objavljivanje četiri do pet puta tjedno. Ne preporučuje se objavljivanje ponedjeljkom, petkom i nedjeljom.
LinkedIn algoritam: dvije faze za analizu relevantnosti sadržaja
- Brzi rast u prvih 8 sati temelji se na angažmanu kojeg objava dobije u prvih 90 minuta
- Stalni rast tijekom više dana bazira se na angažmanu primljenom između prvih 90 minuta i otprilike 8 sati
Uspješno objavljivanje sadržaja na LinkedInu ne uključuje samo jednostavan klik na gumb ‘objavi’. Nakon te radnje, niz akcija mogu dodatno pojačati ili uništiti doseg.
Najvrjednija radnja na LinkedInu je davanje (ili dobivanje) komentara. To je najjači oblik angažmana kojim se postiže više ciljeva istovremeno. Algoritam voli komentare jer je to osnova interakcije.
Kako postići veći doseg?
- nakon objavljivanja, poželjno je stupiti u interakciju s najmanje 3 objave iz mreže (+20% doseg)
- ako je Social selling index iznad 70, dobiva se 25% više dosega
- algoritam pamti relevantnost (prema angažmanu, vremenu zadržavanja i klikovima) zadnjih 10-15 objava, ako postoji više njih s niskim stopama angažmana, LinkedIn smanjuje doseg iduće
- nakon primitka 3-5 komentara, potrebno je označiti akceleratore (za koje je potrebno unaprijed provjeriti hoće li se angažirati)
- osobe koje dijele objavu znatno će povećati doseg originalne objave
- ako više ljudi spremi objavu, LinkedIn će dati prioritet tom sadržaju na naslovnici
Uz to, kreatorski način rada kao postavka profila može pomoći u povećanju dosega za 15-35%!
Ovisno o učestalosti objavljivanja, moguće je povećati broj pratitelja. Ukratko, više od pet objava tjedno može donijeti do osam puta veću bazu pratitelja, a između ostalog, ukoliko se korisnik odlučiti koristiti LinkedIn Live, kod njegove sljedeće tri objave doseg će rasti za 10-15%.