Svi pričaju o ChatGPT-u, prototipu robota za automatsko odgovaranje na poruke temeljenog na umjetnoj inteligenciji. Ovaj suvremeni chatbot predstavljen je u studenom prošle godine te je u samo jednom tjednu dosegao milijun korisnika.
Opisan je kao supersposobna tražilica koja može dati jasne i trenutne odgovore, a njeno znanje temelji se na velikim skupovima podataka izdvojenih iz knjiga, web stranica i drugih izvora s interneta. Osmišljen kako bi s ljudima ostvario dijalog putem teksta, ChatGPT u stanju je razumjeti prirodni ljudski jezik te stvoriti konkretne odgovore na temelju naučenih obrazaca.
Daje precizne, jasne i ljudske odgovore
Tvrtka Open AI stoji iza ChatGPT-a, kao i sustava umjetne inteligencije DALL-E koji može generirati poprilično realistične slike upisivanjem jezičnih opisa. Budući da smo se poigrali s oba sustava, a vjerujemo da ste i vi, ChatGPT nas je naročito zainteresirao kao ljude koji se primarno bave komunikacijom.
U uredu CTA komunikacija, među ostalim, pitali smo ga trebamo li kupiti nove difuzore, koji su procesi deforestacije dinarskog krša, hoće li ChatGPT u budućnosti zamijeniti copywritere te na koji način su Kinesko i Rimsko Carstvo rješavali problem nomadskih naroda na svojim granicama. Odgovori su bili, malo je reći, dojmljivi.
Kako ChatGPT funkcionira?
Ovaj sustav umjetne inteligencije samostalno generira tekstualni sadržaj na temelju danih tekstualnih uputa i zadataka. Tako ChatGPT korisnicima omogućava pisanje eseja, pjesama ili programskih kodova, može pojasniti komplicirane znanstvene koncepte, pomoći u odgovaranju na e-mailove te ponuditi odgovore i mišljenja o različitim pitanjima, uključujući ona složena. Osim toga, kroz chat možemo i nadopunjavati svoje upute, odnosno, razgovarati s chatbotom upisivanjem teksta. U tom slučaju chatbot pamti prijašnji zadatak i prilagođava odgovor novom upitu.
Alat „od koristi čitavom čovječanstvu”
Budući da je glavna mogućnost ovog alata generiranje odgovora onima nalik ljudskima, postavlja se pitanje može li ChatGPT, kao i ostali alati umjetne inteligencije, zamijeniti neke profesije. Umjetna inteligencija koristi se već godinama u marketingu, financijama i dizajnu, stoga je za pretpostaviti da će se i u budućnosti koristiti prvenstveno kao pomoć za osmišljavanje, organizaciju, planiranje i odlučivanje u raznim poslovnim procesima.
Budući da chatbotovi poput ChatGPT-a mogu zamijeniti obavljanje određenih procesa u poslovanju (većinom onih dosadnih), neke profesije mogle bi se naći na udaru ovog moćnog giganta. Strahuju svi, od novinara i pisaca, do programera i SEO stručnjaka. Ipak, sigurno ste se poput nas zapitali što je s copywriterima i hoće li opstati pod „naletom” ChatGPT-a.
Može li ChatGPT biti legitimna prijetnja jednoj profesiji?
Želimo ispitati ChatGPT o njegovim copywriting vještinama te na temelju toga zaključiti može li umjetna inteligencija izbrisati jednu kreativnu profesiju s lica Zemlje. Našem superbotu dajemo zadatak da nam napiše objavu za društvene mreže. Za sada mu ne dajemo dodatne upute jer želimo vidjeti krajnji rezultat. Ovo je njegov odgovor:
Naravno, ovaj napredni chatbot ne čita misli (još uvijek) pa smo dobili generički odgovor koji nije povezan s našim proizvodom ili uslugom. Idemo dalje. Ako mu zadamo da nam napiše objavu za društvene mreže o specifičnom proizvodu (krema za lice), s pojedinim karakteristikama (za suhu kožu) i k tome još odredimo ton objave (službeni), dobijemo ovaj odgovor:
Možemo zaključiti da način na koji formuliramo naš upit može potencijalno utjecati na odgovor. U slučaju kada smo dodali više informacija, od proizvoda i njegovih karakteristika, do tona objave, dobivamo potpuno drugačiji odgovor koji je više prilagođen traženom.
Otišli smo korak dalje i ChatGPT-u dali dodatni kontekst za objavu na društvenim mrežama. Sada želimo objavu povodom nadolazećeg Dana žena, ali da nam uključi i prodajni moment, odnosno našu kremu namijenjenu suhoj koži.
Odgovor je vrlo zanimljiv, ovaj chatbot kao da “razumije” što se od njega traži. U copyju je naglasio važnost žena i sve to razumno povezao s brigom o sebi, svojoj koži, a na koncu – brigom za cijeli svijet. Naravno, osjeti se da nedostaje određena doza smislenosti, empatije i emocije, ali ovo može poslužiti kao dobra podloga za razradu copyja. ChatGPT svoje odgovore može modificirati, mijenjati i prilagođavati prema našim uputama, a sve to radi brzo, precizno i bez primjedbe.
Što razlikuje copywritere od alata umjetne inteligencije?
Pitamo se što kada bi još 100 ljudi postavilo identično pitanje našem super chatbotu. Hoće li dobiti 100 identičnih odgovora? ChatGPT najvjerojatnije neće dostaviti potpuno iste odgovore, ali neće dostaviti niti novi i jedinstven sadržaj. Dobar copywriter zna svoju ciljanu publiku i vrlo dobro barata porukama koje pomažu prodati određeni proizvod ili uslugu. Esencijalan je sudionik u kreiranju svake marketinške kampanje, a vještine potrebne za to kombinacija su kreativnosti, empatije, uvjerljivosti i pozornosti na detalje.
ChatGPT ne može zamijeniti emociju i finoću pisanja
Jedna od najvećih prednosti ChatGPT-a nasuprot copywriterima je brzina. Umjetna inteligencija sposobna je proizvesti vrlo kvalitetan sadržaj u samo nekoliko minuta, što posljedično dovodi do uštede troškova na radnike. Chatbotovi stvoreni na umjetnoj inteligenciji sve su napredniji, razumiju zadani kontekst upita i imaju odgovor na skoro svako pitanje.
Kako nam se čini, copywriteri zasad mogu mirno spavati. Ono što razlikuje ljudske pisce od umjetne inteligencije upravo je emocija te razumijevanje potreba ciljane publike i klijenta. ChatGPT ne može u potpunosti prenijeti emociju prema određenoj publici s kojom je copywriter dobro upoznat pa tako niti kreativno i strateški usmjeriti svoje poruke.
No, glavno je pitanje: Može li ChatGPT zamijeniti copywritere?
Ne, ali može im pomoći. Kako se tehnologija nastavlja razvijati i počinje biti usvojena od strane poslovne zajednice, sve više ćemo imati priliku vidjeti nove praktične načine korištenja umjetne inteligencije u marketingu.
Korištenje novih alata, poput ChatGPT-a, copywriterima može biti od koristi pri ubrzanju procesa pisanja, smanjenju pogrešaka i optimizaciji stvaranja ideja. Osim što je idealan kao svojevrsna odskočna daska za inspiraciju i kreiranje predložaka za daljnju obradu teksta, copywriterima stvara dodatan prostor za kreativan dio procesa.
Alati umjetne inteligencije mogu biti uvelike korisni copywriterima, ali teško da će ikada moći prikazati pitanja ukusa i finoće, niti zamijeniti kreativnost i vještine koje posjeduje dobar ljudski pisac. Bez čovjeka nema originalnog i jedinstvenog sadržaja koji razlikuje ljudske pisce od alata umjetne inteligencije.
Za kraj, prenosimo optimistično „mišljenje“ samog ChatGPT-a o ovoj temi: