TikTok je trenutno najbrže rastuća društvena mreža na svijetu. Upravo je to prva digitalna platforma koja se službeno udružila s UEFA-om prilikom organizacije nedavno održanog nogometnog turnira EURO 2020 s ciljem da postane mjesto za ljubitelje nogometa gdje bi dijelili svoje trenutke s prijateljima.
TikTok i EURO 2020
S obzirom na to da se TikTok kao sponzor prvi put mogao vidjeti na televiziji kao tradicionalnom mediju, postavlja se pitanje koji su razlozi za to. Drugim riječima, nastoji li se TikTok približiti i starijoj publici, a ne isključivo Z generaciji kako se dosad mislilo. Pritom je dosta indikativno da je UEFA na svojoj službenoj internetskoj stranici navela da „kroz partnerstvo s UEFA-om, TikTok nastoji učvrstiti svoju reputaciju mjesta okupljanja ljubitelja nogometa koji će dijeliti svoju strast prema igri, kao i podizanje svijesti kod nove publike. Kao službeni partner, TikTok će poslužiti kao platforma na kojoj navijači mogu pratiti svoje omiljene kreatore nogometnih sadržaja, dijeliti najbolje TikTok nogometne sadržaje i stvarati svoje posebne trenutke, reakcije i proslave oko turnira.“
Podizanje svijesti kod starije publike na ovaj način zapravo je izuzetno dobro osmišljen pothvat. Uzmemo li u obzir da nogomet prate ljudi diljem svijeta svih generacija, a ugovorom o partnerstvu između UEFA-e i TikToka uključena su i sponzorska prava na emitiranje, čime se reklama TikTok-a za vrijeme EURO-a 2020 emitirala na svim kanalima koji su prenosili europsko nogometno prvenstvo, možemo reći kako su na taj način sigurno postigli svoj cilj – podigli svijest o svom brandu. Osim podizanja svijesti, cilj im je bio da se starije generacije odvaže preuzeti aplikaciju i aktivno sudjeluju u stvaranju i dijeljenju sadržaja.
TikTok je prije početka turnira pokrenuo službeni profil na kojem je za milijune ljubitelja nogometa objavljivao ekskluzivne sadržaje iza kulisa kao i arhivske snimke. Kao što je već spomenuto, ovim sponzorstvom TikTok poziva na akciju, pruža mjesto na kojem navijači mogu pratiti svoje omiljene kreatore nogometnih sadržaja, dijele TikTok nogometne sadržaje i sami stvaraju svoj sadržaj. Upravo zato što je TikTok pronašao granu koju prate gotovo svi, a želi proširiti svoju ciljnu publiku, lako je moguće da se ta društvena mreža uskoro neće vezati samo uz mlađe generacije.
Širenje TikTok aplikacije na Smart TV
U veljači 2021. TikTok predstavio se na pametnim televizijama (Smart TV) u Francuskoj, Njemačkoj i Velikoj Britaniji. Dakle, ta se društvena mreža polako uselila u dnevne boravke i počela pridobivati i nešto stariju publiku taman u vrijeme kada je UEFA objavila sponzorstvo s TikTokom. Očigledno je da se TikTok htio proširiti na različite načine preko drugačijih platformi. Najavili su da će verzija aplikacije biti dostupna na Android TV-u na modelima proizvođača Sony, Samsung, Hisense, TCL, Sharp, Phillips, Xiaomi, Panasonic i Toshiba. Cilj je bio da gledanje kratkih videozapisa bude onoliko jednostavno kao npr. na Netflixu. Ljudi koji se prijave putem svog televizora vide sadržaj na temelju svojih prethodnih preferencija, dok onima koji se odluče ne prijaviti, TikTok pruža videozapise s dvanaest najpopularnijih dijelova sadržaja u aplikaciji za pametni telefon.
TikTok je ovim potezom htio postati jedno od mjesta zabave i način na koji obitelji provode slobodno vrijeme, a pogledamo li društveni kontekst, odnosno lockdown koji je obilježio većinu Europe, bila je to idealna prilika za takvu priču. TikTokov direktor za Ujedinjeno Kraljevstvo i Europu, Rich Waterworth naglasio je: „Imate tu novu dinamiku otkrivanja i rasta te plasiranja sadržaja u mainstream sferu, i to dovodite do vrlo ustaljenog ponašanja kada sjednete zajedno na trosjed oko zajedničkog zaslona, što je dragocjeni dio obiteljskog života.“ Zapravo, uprava TikToka htjela je aplikaciju pretvoriti u obiteljsko iskustvo jer su primijetili da u kreiranju sadržaja nerijetko sudjeluje više članova obitelji koji se na taj način zabavljaju. Podaci o kojima je izvještavao Bloomberg, a datiraju iz ljeta 2020., pokazuju da je 17 milijuna odnosno svaki četvrti Britanac koristio TikTok svakog mjeseca. Četiri od deset imalo je između 18 i 24 godine, a prosječan se korisnik prijavljivao više od sat vremena dnevno. TikTok je značajno povećao svoju korisničku bazu u posljednjih godinu dana te ona sada iznosi blizu 900 milijuna korisnika u svijetu. Iako se ovo usmjerava prema mlađim dobnim skupinama, jasno je da se jedinstveni korisnici povećavaju u svim dobnim skupinama.
Zašto je TikTok sve popularniji kod starijih generacija?
Na početku je to bila društvena platforma na kojoj su se često mogli vidjeti tinejdžeri koji plešu, a sad je to nešto drugačije. Odrasli nalaze svoje teme kao što su npr. zanimljivi videozapisi o tome kako najbolje složiti rublje, kako promijeniti gumu i sl. Odmaknuli su se od isključivo zabavnog sadržaja i proširili su spektar tema koji može zanimati starije generacije. Upravo iz TikToka ističu da njihova platforma predstavlja različitost ljudi te naglašavaju da svatko može snimiti kratki video odnosno napraviti neki kreativan i zabavan sadržaj koji će prikazati prijateljima ili potpunim strancima.