Volonteri i volonterke Hrvatske gorske službe spašavanja (HGSS) već 70 godina svoje vrijeme i veliko iskustvo posvećuju spašavanju nestalih i unesrećenih te pomaganju tijekom ekstremnih situacija. Kako prate inovacije u području novih tehnika i tehnologija, tako su se još 2017. okrenuli i inovativnom pristupu komunikacije s domaćim i stranim javnostima putem društvenih mreža. Tri godine kasnije, tim CTA komunikacija s klijentom je odlučio dodatno obilježiti i proslaviti kreativnost ljudi koji svoje živote riskiraju zbog drugih kreirajući prvu izložbu tweetova u Hrvatskoj, pod nazivom „Trending #HGSS70“.
Glavna ideja ili „tko bi normalan radio izložbu tweetova“?
Kako bismo dodali malo konteksta događaju, „Trending #HGSS70“ postavljen je od 18. do 25. rujna 2020. u zagrebačkoj Uraniji – prostoru kreacije, tijekom epidemije uzrokovane virusom SARS-CoV-2. Drugim riječima, okupljanje za više od 30 osoba u manjem zatvorenom prostoru nije moguće, kafići rade do 00:00, putovanja u druge države su smanjena na minimum, a kvalitetan izlazak čini se davnim kao zadnji put kad se Hrvatska plasirala u finale Eurosonga. Odlučili smo stoga digitalno „spustiti“ u analogno i omogućiti ljudima da izađu na atraktivan događaj koji je još uvijek epidemiološki siguran, a da se pritom dobro zabave i dodatno upoznaju s Twitterom kao platformom.
Nakon izrade koncepta Izložbe, marketinškog i komunikacijskog plana te vizualnog identiteta, preostale su cjelovita organizacija događaja i samo fizičko postavljanje Izložbe u kojem smo udružili snage s vještim HGSS-ovcima. Pored pomnog odabira tema na eksponatima i samih tweetova koji su prezentirani, prostor je oblikovan interaktivno. Posjetitelji su izbliza mogli pogledati i isprobati opremu HGSS-a, razgovarati sa spašavateljima i spašavateljicama Službe punima zanimljivih priča koje oduzimaju dah, te u stvarnom vremenu pogledati svoje objave uz #HGSS70 na Mediatoolkitovom Zeedu. Uranijine ugrađene tribine iskoristili smo za eksponat u obliku planine, još jednu metaforu i sjajan foto-zid pred kojim su (i unutar kojega su) mnogi posjetitelji ovjekovječili posjet Izložbi.
Komunikacijska strategija na društvenim mrežama
Kako bismo zainteresirali što veću publiku s budžetom od 0 kuna, preokrenuli smo standardne obrasce HGSS-ove profesionalne komunikacije u kojima traže lokaciju nestalih, nastavljajući s korištenjem lagane ironije i sarkazma koja ih je učinila omiljenim komunikatorom u javnom prostoru. Uz vizuale koji su jasno prenosili da se radi o tweetovima, kreirali smo i atraktivne opise koji su privukli nove pratitelje, a one dosadašnje podsjetili zašto volimo HGSS i offline i online. Tako su nastale objave poput „Rijetki slučaj u kojemu mi šaljemo lokaciju, a vi dolazite“ ili „Poznati smo po čestom odgađanju kraja za mnoge pa smo i trajanje Izložbe za vas produžili do 22:00!“
[slider1]
Kreativni vizuali i simpatična komunikacija na društvenim mrežama privukla je i pažnju medija, prenijevši tako kampanju i na televizijske i radijske postaje. Pored gostovanja u Dobro jutro, Hrvatska, Izložba je najavljena u svim središnjim informativnim emisijama nacionalnih televizija, a raspisali su se i medijski portali u Hrvatskoj pa i šire.
Rezultatima izložbe Trending #HGSS70 dosegli smo još jedan vrhunac za HGSS
U samo deset dana, koliko je trajao događaj i njegova najava, rezultati HGSS-a oborili su mnoge dosadašnje rekorde. Više od 660 posjetitelja pristiglo je na Izložbu tijekom jednoga tjedna, što je daleko iznad prosjeka zagrebačkih izložbi, muzeja i sličnih postava. Pored 90 objava na medijskim portalima, 13 članaka u tisku, osam gostovanja i priloga na televiziji te petnaestak radijskih emisija, i brojevi na društvenim mrežama znatno su porasli.
Uz isključivo organski doseg i s 0 kuna budžeta, profile Hrvatske gorske službe spašavanja na svim društvenim mrežama zapratilo je gotovo 600 ljudi, a objave su dosegle više od njih 260.000. Korisnici su samo na Facebooku imali preko 12.500 interakcija s objavama vezanima za izložbu tweetova „Trending #HGSS70“, dok je sam Facebookov događaj došao do preko 28.500 ljudi u manje od dva tjedna. Na Twitteru se broj posjeta profilu u periodu od početka Izložbe povećao za velikih 60%, dok je na Instagramu doseg objava bio veći od 55.000.
CTA komunikacije zahvaljuju se svim svojim dragim suradnicima koji su pomogli u organizaciji izložbe tweetova u Zagrebu, Jeleni Devčić iz tvrtke Invictus na konceptu Izložbe, timu 2 Dizajnera na vrhunskim vizualima kako u digitalnoj, tako i print verziji te Hrvatskoj gorskoj službi spašavanja na povjerenju i suradnji. Ako vas zanima kako je to izgledalo, imamo i super video!