Contact
Kontakt

Izložba tweetova Trending #HGSS70

O klijentu

Preko tisuću volontera i volonterki Hrvatske gorske službe spašavanja (HGSS) svakodnevno svoje vrijeme i veliko iskustvo posvećuju spašavanju nestalih i unesrećenih te pomaganju tijekom ekstremnih situacija i to od davne 1950. godine. U 2020., Služba je proslavila svojih velikih 70 godina službenog postojanja i potraga za unesrećenima i nestalima. Kampanjom HGSS70 ta je obljetnica približena široj javnosti.

Izazov

Izazovi kampanje HGSS70 bili su dvojaki. Pored ustaljenih izazova komunikacijske kampanje za neprofitne organizacije koji podrazumijevanju isključivo organski doseg svih objava za dopiranje do cijele nacije pa i šire, godina 2020. donijela je i vlastite izazove u vidu epidemiološke situacije i razornih potresa. Tako se četveromjesečna kampanja razdijelila na dva dijela – veljača/ožujak 2020. te rujan, listopad i studeni. Glavni je izazov postao kampanju za HGSS, čiji se rad temelji na fizičkom prisustvu, provesti kvalitetno u vremenu fizičkog distanciranja i ograničenja broja ljudi na okupljanjima.

Osnovni cilj kampanje bilo je osvještavanje javnosti o 70 godina dugoj tradiciji djelovanja Hrvatske gorske službe spašavanja, dok su specifični ciljevi bili povećanje broja medijskih objava o projektu HGSS70 i općim djelatnostima HGSS-a, povećanje svijest o djelatnostima HGSS-a kod ciljnih javnosti, mobilizacija građana i što veći odaziv na akcije i prezentacije HGSS-a u sklopu kampanje te povećanje obujma komunikacije u aspektu komentara i poruka putem digitalnih kanala HGSS-a (Facebook, Instagram, Twitter, YouTube).

Rješenje

U prvome dijelu kampanje edukativnim, ali zabavnim događanjima i putem zabavno-informativnog multimedijalnog sadržaja u medijima i na društvenim mrežama, rad HGSS-a i njegovi članovi približili su se javnosti diljem Hrvatske, dok je u drugome dijelu kampanje multimedijalni dio postao ključan, s jednom iznimkom, izložbom tweetova HGSS-a koja je spojila digitalno i analogno. 

Kampanja je započeta krajem veljače 2020., konferencijom za medije u prostoru HGSS-ove zagrebačke stanice gdje je najavljen prvi dio, događaji raspoređeni po lokacijama diljem Hrvatske pod nazivom „Niti koje nas spajaju“ kako bi i sami građani mogli bolje upoznati svoje susjede koji volontiraju u HGSS-u te otvoreno s njima popričati pa i sami isprobati određene aktivnosti i tehnike spašavanja. Svi događaji su osmišljeni kako bi, na zabavan način, promatračima i sudionicima prenijeli informacije koje im jednoga dana mogu spasiti živote. 

Prva dva događaja odvila su se netom prije proljetnog zatvaranja granica između županija te pobudila interes građana, ali i medija. Spuštanje s dubrovačkih zidina pomoću užeta tehnikom abseila privuklo je mnoštvo Dubrovčanki i Dubrovčana na Lužu, gdje su mogli isprobati kako je to biti u koži HGSS-ovaca. Sljedeća je aktivnost organizirana u sklopu 56. rođendana još jedne HGSS-ove povijesno važne stanice, Ogulinu. Dok HGSS inače radi vježbe gotovo isključivo radi svojih članova i treninga, ovoga puta je, putem medija, ciljano obaviještena lokalna zajednica kako bi iz blizine mogla promatrati atraktivno spašavanje iz Đulinog ponora. Nakon pokazne vježbe, o eksponatima alpinističke zbirke Zavičajnog muzeja Ogulin posjetiteljima je govorio jedan od najstarijih članova HGSS-a i jedan od osnivača muzeja Borislav Aleraj – Akac koji je 24 godine bio pročelnik HGSS-a. Cijeloga dana, svi zainteresirani mogli su pogledati i isprobati opremu ogulinske stanice na Danima otvorenih vrata te razgovarati sa spašavateljima i spašavateljicama o svim temama koje su ih zanimale. 

Nakon uspješnih početnih događaja koji su u samo 14 dana prikupili preko 90 medijskih objava, nastupio je prvi val virusa SARS-CoV-19 zbog čega je donesena strateška odluka da se s aktivnostima u vezi obilježavanja 70. obljetnice HGSS-a prestane dok se epidemiološka situacija ne stabilizira. 

Uvidjevši u ljetnim mjesecima 2020. ozbiljnost krize koju je uzrokovao COVID-19 i ograničenja koja su potrebna radi odgovornog očuvanja zdravlja građana, komunikacijska strategija kampanje HGSS70 u potpunosti se promijenila. Kako bi HGSS ostao uzor u odgovornom ponašanju, naglasak je stavljen na komunikaciju putem interneta te jedan jedini događaj kojim će se sedamdeseta godišnjica Službe obilježiti na sasvim drugačiji i neočekivan način, izložbu tweetova Trending #HGSS70 od 18. do 25. rujna 2020. u zagrebačkoj Uraniji – prostoru kreacije. Budući da HGSS prati inovacije u području novih tehnika i tehnologija, tako su se još 2017. okrenuli i inovativnom pristupu komunikacije s domaćim i stranim javnostima putem društvenih mreža, zbog čega su se tweetovi kao eksponati gotovo pa i nametnuli sami od sebe. 

S 0 kuna i u samo deset dana, koliko je trajao događaj i njegova najava, rezultati HGSS-a oborili su mnoge dosadašnje rekorde. Više od 660 posjetitelja pristiglo je na Izložbu tijekom jednoga tjedna, što je daleko iznad prosjeka zagrebačkih izložbi, muzeja i sličnih postava. Pored 90 objava na medijskim portalima, 13 članaka u tisku, osam gostovanja i priloga na televiziji te petnaestak radijskih emisija, i brojevi na društvenim mrežama znatno su porasli. Pored gostovanja u Dobro jutro, Hrvatska, Izložba je najavljena u svim središnjim informativnim emisijama nacionalnih televizija, a raspisali su se i medijski portali u Hrvatskoj pa i šire. 

Nakon velikog uspjeha izložbe Trending #HGSS70 i ponovnog podizanja svijesti o kampanji povodom 70. obljetnice osnutka Službe, komunikacija o njihovom značaju nastavila se putem društvenih mreža. Pored serijala Ljudi HGSS-a (#humansofhgss) u kojemu je predstavljen život i rad HGSS-ovaca s vrijedim iskustvom, Vinka Prizmića, Josipa Granića i Berislava Aleraja, organizirano je i darivanje vjernih pratitelja na Facebooku. Osam najkreativnijih čestitki za 70. rođendan HGSS-a dobilo je na svoje adrese poklon-pakete s brendiranim HGSS-ovim predmetima. 

U suradnji s medijskom kućom 24sata, tijekom kampanje objavljivani su dodatni tekstovi o raznim dijelovima i osobama HGSS-a, a snimljeni su i poučni i zanimljivi videosadržaji kojima se svakodnevica volontera približila javnosti. Tako se mogao pročitati intervju s najmlađim pročelnikom HGSS-a, Josipom Granićem ili, pak, pogledati video koji približava rad potražnih pasa i njihovih trenera, speleoroniteljice ili stijenskog spašavatelja, korisne savjete za odlazak u prirodu, pa čak i video novinarke koja je provela dan pod strogim režimom HGSS-a. 

Ukupno je kampanja HGSS70 prikupila 233 medijske objave i privukla pažnju javnosti o čemu svjedoče i brojevi s društvenih mreža. Samo u periodu koji je obuhvatio izložbu “Trending #HGSS70”, uz isključivo organski doseg i s 0 kuna budžeta, profile Hrvatske gorske službe spašavanja na svim društvenim mrežama zapratilo je gotovo 1.350 ljudi, a objave su dosegle više od njih 460.000. Korisnici su samo na Facebooku imali preko 8.500 interakcija s objavama vezanima za izložbu tweetova „Trending #HGSS70“, dok je sam Facebookov događaj došao do preko 29.500 ljudi u manje od dva tjedna. Na Twitteru se broj posjeta profilu u periodu od početka Izložbe povećao za velikih 63%, dok je na Instagramu doseg objava bio veći od 73.000. 

Time su ostvareni svi ciljevi kampanje, a najvažnije, mnogi pojedinci su naučili vrijedne informacije o odgovornom boravku u prirodi te smanjenju opasnosti što je i jedna od temeljnih svrha djelovanja Hrvatske gorske službe spašavanja. Izložba “Trending #HGSS70” u travnju 2021. godine nagrađena je Grand PRixom Hrvatske udruge za odnose s javnošću u kategoriji “komunikacija događaja”. 

Pogledaj ostale uspješne priče