Rješenje
U prvome dijelu kampanje edukativnim, ali zabavnim događanjima i putem zabavno-informativnog multimedijalnog sadržaja u medijima i na društvenim mrežama, rad HGSS-a i njegovi članovi približili su se javnosti diljem Hrvatske, dok je u drugome dijelu kampanje multimedijalni dio postao ključan, s jednom iznimkom, izložbom tweetova HGSS-a koja je spojila digitalno i analogno.
Kampanja je započeta krajem veljače 2020., konferencijom za medije u prostoru HGSS-ove zagrebačke stanice gdje je najavljen prvi dio, događaji raspoređeni po lokacijama diljem Hrvatske pod nazivom „Niti koje nas spajaju“ kako bi i sami građani mogli bolje upoznati svoje susjede koji volontiraju u HGSS-u te otvoreno s njima popričati pa i sami isprobati određene aktivnosti i tehnike spašavanja. Svi događaji su osmišljeni kako bi, na zabavan način, promatračima i sudionicima prenijeli informacije koje im jednoga dana mogu spasiti živote.
Prva dva događaja odvila su se netom prije proljetnog zatvaranja granica između županija te pobudila interes građana, ali i medija. Spuštanje s dubrovačkih zidina pomoću užeta tehnikom abseila privuklo je mnoštvo Dubrovčanki i Dubrovčana na Lužu, gdje su mogli isprobati kako je to biti u koži HGSS-ovaca. Sljedeća je aktivnost organizirana u sklopu 56. rođendana još jedne HGSS-ove povijesno važne stanice, Ogulinu. Dok HGSS inače radi vježbe gotovo isključivo radi svojih članova i treninga, ovoga puta je, putem medija, ciljano obaviještena lokalna zajednica kako bi iz blizine mogla promatrati atraktivno spašavanje iz Đulinog ponora. Nakon pokazne vježbe, o eksponatima alpinističke zbirke Zavičajnog muzeja Ogulin posjetiteljima je govorio jedan od najstarijih članova HGSS-a i jedan od osnivača muzeja Borislav Aleraj – Akac koji je 24 godine bio pročelnik HGSS-a. Cijeloga dana, svi zainteresirani mogli su pogledati i isprobati opremu ogulinske stanice na Danima otvorenih vrata te razgovarati sa spašavateljima i spašavateljicama o svim temama koje su ih zanimale.
Nakon uspješnih početnih događaja koji su u samo 14 dana prikupili preko 90 medijskih objava, nastupio je prvi val virusa SARS-CoV-19 zbog čega je donesena strateška odluka da se s aktivnostima u vezi obilježavanja 70. obljetnice HGSS-a prestane dok se epidemiološka situacija ne stabilizira.
Uvidjevši u ljetnim mjesecima 2020. ozbiljnost krize koju je uzrokovao COVID-19 i ograničenja koja su potrebna radi odgovornog očuvanja zdravlja građana, komunikacijska strategija kampanje HGSS70 u potpunosti se promijenila. Kako bi HGSS ostao uzor u odgovornom ponašanju, naglasak je stavljen na komunikaciju putem interneta te jedan jedini događaj kojim će se sedamdeseta godišnjica Službe obilježiti na sasvim drugačiji i neočekivan način, izložbu tweetova Trending #HGSS70 od 18. do 25. rujna 2020. u zagrebačkoj Uraniji – prostoru kreacije. Budući da HGSS prati inovacije u području novih tehnika i tehnologija, tako su se još 2017. okrenuli i inovativnom pristupu komunikacije s domaćim i stranim javnostima putem društvenih mreža, zbog čega su se tweetovi kao eksponati gotovo pa i nametnuli sami od sebe.
S 0 kuna i u samo deset dana, koliko je trajao događaj i njegova najava, rezultati HGSS-a oborili su mnoge dosadašnje rekorde. Više od 660 posjetitelja pristiglo je na Izložbu tijekom jednoga tjedna, što je daleko iznad prosjeka zagrebačkih izložbi, muzeja i sličnih postava. Pored 90 objava na medijskim portalima, 13 članaka u tisku, osam gostovanja i priloga na televiziji te petnaestak radijskih emisija, i brojevi na društvenim mrežama znatno su porasli. Pored gostovanja u Dobro jutro, Hrvatska, Izložba je najavljena u svim središnjim informativnim emisijama nacionalnih televizija, a raspisali su se i medijski portali u Hrvatskoj pa i šire.
Nakon velikog uspjeha izložbe Trending #HGSS70 i ponovnog podizanja svijesti o kampanji povodom 70. obljetnice osnutka Službe, komunikacija o njihovom značaju nastavila se putem društvenih mreža. Pored serijala Ljudi HGSS-a (#humansofhgss) u kojemu je predstavljen život i rad HGSS-ovaca s vrijedim iskustvom, Vinka Prizmića, Josipa Granića i Berislava Aleraja, organizirano je i darivanje vjernih pratitelja na Facebooku. Osam najkreativnijih čestitki za 70. rođendan HGSS-a dobilo je na svoje adrese poklon-pakete s brendiranim HGSS-ovim predmetima.
U suradnji s medijskom kućom 24sata, tijekom kampanje objavljivani su dodatni tekstovi o raznim dijelovima i osobama HGSS-a, a snimljeni su i poučni i zanimljivi videosadržaji kojima se svakodnevica volontera približila javnosti. Tako se mogao pročitati intervju s najmlađim pročelnikom HGSS-a, Josipom Granićem ili, pak, pogledati video koji približava rad potražnih pasa i njihovih trenera, speleoroniteljice ili stijenskog spašavatelja, korisne savjete za odlazak u prirodu, pa čak i video novinarke koja je provela dan pod strogim režimom HGSS-a.
Ukupno je kampanja HGSS70 prikupila 233 medijske objave i privukla pažnju javnosti o čemu svjedoče i brojevi s društvenih mreža. Samo u periodu koji je obuhvatio izložbu “Trending #HGSS70”, uz isključivo organski doseg i s 0 kuna budžeta, profile Hrvatske gorske službe spašavanja na svim društvenim mrežama zapratilo je gotovo 1.350 ljudi, a objave su dosegle više od njih 460.000. Korisnici su samo na Facebooku imali preko 8.500 interakcija s objavama vezanima za izložbu tweetova „Trending #HGSS70“, dok je sam Facebookov događaj došao do preko 29.500 ljudi u manje od dva tjedna. Na Twitteru se broj posjeta profilu u periodu od početka Izložbe povećao za velikih 63%, dok je na Instagramu doseg objava bio veći od 73.000.
Time su ostvareni svi ciljevi kampanje, a najvažnije, mnogi pojedinci su naučili vrijedne informacije o odgovornom boravku u prirodi te smanjenju opasnosti što je i jedna od temeljnih svrha djelovanja Hrvatske gorske službe spašavanja. Izložba “Trending #HGSS70” u travnju 2021. godine nagrađena je Grand PRixom Hrvatske udruge za odnose s javnošću u kategoriji “komunikacija događaja”.