Rješenje
Za rezultate u kampanji koja se provodila s 0 kuna budžeta, ključni su bili temeljni alati u odnosima s javnošću, kao i dobra volja građana i svih podupiratelja Inicijative.
Putem medijskih brifinga i reportaža novinari su upoznati sa zahtjevom Bračkih pupoljaka, a tema je pokrenuta u medijima. Nakon otvaranja priče na Telegramu i N1 televiziji, počeli su je prenositi i svi drugi vodeći mediji. Poslije svakog novog događaja u vezi zahtjeva, šalju se priopćenja s ključnim porukama zbog čega se Udruga se nametnula kao prvi izvor informacija o temi.
Dva sastanka na Braču potaknuta su slanjem službenih pisama predsjednici i premijeru RH, a na sastancima su vladajući dali nova obećanja što je poslužilo kao dodatni alat za medijski pritisak. Brza reagiranja na događaje, izjave i odluke vladajućih, poput novog odbijanja izmjena čl. 47. u Odboru za zdravstvo i socijalnu politiku, poslužila su za provociranje emotivne reakcije javnosti te komunikacijskih pogrešaka vladajućih. Reagiralo se i na izjave ministra Butkovića i sve navode iz drugih izvora koji su se smatrali neistinitima. Komunikacijom sa saborskim zastupnicima osigurano je da prijedlog izmjena čl. 47. prije ljetne stanke stigne na dnevni red Odbora za zdravstvo i socijalnu politiku (27.6.2019.), kao i na raspravu u sabornicu (10.7.2019.). Na tim raspravama, zahtjev Bračkih pupoljaka ponovno je odbijen, izazvavši negativne reakcije prema vladajućima i stvarajući novi komunikacijski sadržaj.
Prosvjedom 6. srpnja 2019. u supetarskoj luci prosvjednici su na 120 sekundi blokirali iskrcaj trajekta kako bi na simboličan način prikazali koliko otočka djeca s teškoćama u razvoju ovise o ovom prijevoznom sredstvu. Dužina blokade simbolizirala je 120 mjeseci (10 godina) koliko se Udruga bori za ovo pravo. Snimku prosvjeda i izjave članova Udruge prenijele su sve nacionalne televizije, kao i ostali vodeći mediji.
Brojni građani su, objavama i isticanjem cover fotografije #nestozbiljavazno, zahtijevali izmjenu Zakona, a akcija se provlačila kroz mnoge druge inicijative: u Indexovoj video-rubrici „Komentar tjedna“ novinarka Dora Kršul objasnila je o čemu je riječ; u sklopu projekta RokOtok Ribafish je plivačku rutu između Hvara i Brača posvetio kampanji; biciklist Frane Drpić „everesting“ pothvat darovao je Udruzi; Boris Jokić je o zahtjevu pisao u kolumni na Tportalu; legendarni nogometaš Fernando Torres podržao je jednu od akcija Udruge Brački pupoljci.
Kako bi se postigao još veći organski doseg kampanje, uključene su osobe iz javnog života. One su, na svojim Facebook i Instagram profilima, dijelile vlastite fotografije i videa uz zahtjev za osiguravanjem besplatnog trajekta.
Na Facebookovoj stranici Udruge plasiran je što emotivniji sadržaj koji je poticao korisnike na veći angažman i, samim time, povećavao organski doseg. Neplaćanje oglasa je kampanju činilo još vjerodostojnijom. Objavljivala su se sva priopćenja, reagiranja, fotografije i videa potpore, TV i ostale reportaže koje dijele korisnici s privatnih profila, poznati te različiti utjecajni i jako praćene fan stranice (npr. Dnevna doza splitskog nereda, Bernard Jurišić, Pokret otoka, itd.).
Postignuti su svi ciljevi, a neki su i premašeni. Prije ljetne saborske stanke, Vlada je donijela Zaključak po kojemu se odmah osigurao besplatan trajekt bez čekanja cjelovitih izmjena Zakona (11.7.2019.). Udruga je uključena izradu cjelovitih izmjena Zakona, a Zakon je jednoglasno izglasan u Saboru 29.11.2019. te uključuje i besplatan trajekt. Prijedlog je došao iz Vlade te ga zastupnici HDZ-a nisu mogli odbiti. Kampanja je pokrenula raspravu o pravima najranjivijih skupina društva te učinila da se u novi Zakon uvede besplatan trajekt i za ostale zanemarene kategorije putnika s invaliditetom i teškoćama, pri čemu je ostvareno 408 objava na portalima, 31 u tiskovinama, 28 TV reportaža i priloga te 76 radijskih objava. Organski doseg Facebookovih postova znao je biti i 130.000 korisnika po objavi s 5.000 reakcija, komentara ili dijeljenja. Za postizanje svih ciljeva utrošeno je 0 HRK.