Contact
Kontakt

„Ljubav nas spaja“ – Advent u Splitu

O klijentu

Organizatori splitskog Adventa, Turistička zajednica Grada Splita (TZ Split), u 2020. godini suočili su se s izazovom koji je obuhvatio sve gradove s adventskom sajmenom tradicijom: održavanje manifestacije uslijed pandemije virusa SARS-CoV-2. TZ Split se odlučio na reduciranu, ali dominantno digitaliziranu verziju Adventa koji se, osim online, održao na nekoliko ključnih lokacija diljem Splita, uz pridržavanje epidemioloških mjera. Dodatna okolnost u samoj organizaciji događaja bila je i potpuna zabrana rada svih ugostiteljskih objekata na sam dan otvorenja splitskoga Adventa.

Izazov

Za Turističku zajednicu grada Splita osmislili smo koncept manifestacije Advent u Splitu 2020., kreirali komunikacijsku strategiju i vizualni identitet, vodili društvene mreže i odnose s medijima te bili komunikacijska podrška cijelim njenim trajanjem. Najveći je izazov bio jedan višetjedni događaj, koji se inače bazira na prisnosti ljudi i njihovu okupljanju, provesti u doba pandemije virusa SARS-CoV-19 kada mnogo aktivnosti s kojima javnost inače povezuje adventske sajmove, poput klizanja ili druženja uz kuhano vino, nije dozvoljeno.

Rješenje

Strateški oblikovanom komunikacijom i organizacijom manifestacije pod sloganom Ljubav nas spaja”, koju je pratio i adventski vizualni identitet, istaknute su temeljne vrijednosti predbožićnoga vremena koje povezuju ljude čak i kada moraju biti fizički udaljeni. Sam koncept događaja temeljen je na četiri adventske svijeće kao jednima od najprepoznatljivijih simbola predbožićnog vremena čija svjetlost nagoviješta taj velik događaj: prvoga tjedna Adventa prorokova svijeća donosi nadu i iščekivanje Božića; drugom svijećom bližimo se tome danu kroz simboliku mira i spokoja u obliku betlehemske svijeće; treća, pastirska svijeća donosi radost i veselje Božića, a posljednja, svijeća anđela, simbolizira ljubav. Iz tog adventskog kruga proizlazi i jedna od glavnih poruka o ljubavi koja svaku osobu spaja s najmilijima, čak i kada im je, uslijed pandemije, oduzeta prisnost i mogućnost zagrljaja i dodira.

Ljubav kao glavna misao bila je dijelom i mnogih humanitarnih gesti na Adventu koji je započeo i završio velikodušnim društveno-odgovornim donacijama, prenesenima u lokalnim i nacionalnim medijima. Prije samoga početka, Turističko vijeće Turističke zajednice grada Splita novac predviđen za klizalište prenamijenilo je u kupnju pet novih uređaja za terapiju visokim protokom kisika AIRVO 2 za splitski KBC, a na samome kraju, sva sredstva za novogodišnji vatromet preusmjerena su za pomoć područjima Sisačko-moslavačke županije, stradalima u potresu.

Kako i priliči, Advent je otvoren tradicionalnim sjajem prve adventske svijeće nade u Đardinu, a narednih su se tjedana na velikom adventskom vijencu palile svijeće simbolizirajući mir, radost i ljubav. Jedan od najupečatljivijih dijelova Adventa u Splitu bile su i vizualne atrakcije na čak tri lokacije u gradu.

Poruka da Advent možemo osjetiti čak i kada smo u potpunosti odvojeni, dodatno je osnažena putem mogućnosti praćenja manifestacija te glazbenih i kazališnih izvedbi uživo putem interneta. Tako je, za djecu, u suradnji s Gradskim kazalištem lutaka, organiziran online prijenos predstave Snjegović Poštar i to na Badnjak. Ljubitelji klasike mogli su uživati u prijenosu nastupa sastava Music Forever, a na samome kraju 2020. prenošeni su i jazz zvuci dua Sara & Jappa koji su svoj nastup posvetili stanovnicima Petrinje, Siska i okolnih naselja pogođenih u razornome potresu ranije toga dana. Kao božićni poklon, splitski HNK i TZ grada Splita omogućili su građanima besplatne ulaznice za čak dvije izvedbe predstave Laponija. Svi ostali događaji vezani za Advent u Splitu također su popraćeni prijenosima uživo kako bi građani, a i svi koji prate TZ grada Splita, usprkos udaljenosti, mogli uživati u manifestaciji.

Kako bi se duh Božića zadržao, neke od manifestacija postavljene su na otvorenome radi održavanja potrebne distance i svakodnevne dostupnosti. U suradnji sa splitskim Fotoklubom postavljena je izložba fotografija „Okreni na ljubav” koja je u Marmontovoj ulici u Splitu sve prolaznike podsjetila na duh proteklih Božića i ojačala vjeru u nadolazeće blagdane pune prisnosti. Organizirana je i šetnja sv. Luce i Djeda Božićnjaka splitskom Rivom, kada su mališanima, poštujući sve epidemiološke mjere, podijeljeni darovi. Dodatno su u medijima i na društvenim mrežama promicane i neizostavne božićne jaslice te Betlehemsko svjetlo.

Radi podizanja interakcije s građanima i njihova uključivanja u adventski program, kreiran je niz internetskih i klasičnih nagradnih i humanitarnih akcija. Djeca i roditelji su tako, uživali i u poklonima svetoga Nikole koji se osuvremenio te putem društvenih mreža dodijelio slatke poklon pakete malim umjetnicima i umjetnicama s područja grada i okolice Splita. Održana je nagradna igra Fotografiju odvoji i ručak osvoji” u sklopu koje su kreativci darivani poklon bonovima za dostavu hrane, a ostavljajući blagdanske poruke u Sandučićima lijepih želja na dvije lokacije u Splitu, građani su osvajali i druge vrijedne nagrade sponzora. Putem akcije Zagrli srcem”, dječji dom Maestral primio je donaciju od Turističke zajednice grada Splita i dobitnice istoimenog  natječaja.

Kao posebno emotivan dio Adventa u Splitu, kojim se ponovno naglasila ona temeljna vrijednost Božića, osmišljena je i akcija Cima ljubavi. U suradnji s Facebook stranicom „Modri kavez”,  u kojoj su okupljeni brojni pomorci i zaljubljenici u more, splitski pomorci i njihove obitelji pozvani su da u svoj rodni grad šalju video materijale s porukama o vlastitom doživljaju blagdana koje nerijetko provode na brodu.

Osim ključnih poruka u vezi iskonske vrijednosti blagdana, sigurnost posjetitelja Adventa u Splitu tijekom pandemije koronavirusa kontinuirano je naglašavana u svim medijskim porukama. Gotovo svakodnevno se o splitskome Adventu pisalo u lokalnim i regionalnim medijima, ali i onim nacionalnim – generirano je više od 330 medijskih objava na radiju, televiziji, tisku i na portalima u 42 dana trajanja kampanje. Prateći savjete epidemiologa, planirani program je proaktivno prilagođavan na dnevnoj razini te pravovremeno prenošen javnosti.

Postojeće društvene mreže Turističke zajednice Grada Splita poslužile su kao platforma za Advent u Splitu, a korišteni su Facebook, Instagram, YouTube i Twitter. Ukupan doseg objava o Adventu na Facebooku bio je gotovo pola milijuna, od čega je odnos organskih i sponzoriranih objava raspodijeljen gotovo identično – 50/50. Prosječan broj impresija svake objave bio je više od 6 000 (ukupno više od 735 000). Samo na Facebooku su korisnici proveli ukupno 37 sati gledajući videosadržaj, a TZ Split je zapratilo 395 osoba u tome periodu, bez postavljanja kampanja okrenutih toj konkretnoj metrici. Na Instagramu je generirano preko 11 000 sviđanja (lajkova) objava, dok su video sadržaji prikupili oko 19 500 pregleda. 

Video sadržaji postavljani su i na YouTube Turističke zajednice, čija statistika pokazuje 13 000 pregleda, s ukupnim vremenom gledanosti od 603 sata. Na Twitteru su objave u adventskome periodu ostvarile gotovo 25 000 impresija uz 1 600 posjeta profilu. U prosincu je zabilježen rast impresija od 130 % s obzirom na prethodni mjesec. Na ove dvije platforme nije bilo oglašavanja. 

Pogledaj ostale uspješne priče