Milijardu aktivnih korisnika u 154 zemlje svijeta čini TikTok jednom od najpopularnijih platformi u 2022. godini. Prema statistikama start.io, otprilike 134,160 ljudi u Hrvatskoj ima TikTok, a većina njih spada u generaciju Z (75,9%). Iako u svijetu oni čine najveću korisničku bazu, TikTok postaje sve popularniji i među ostalim starosnim skupinama.
Jedan od razloga je taj što sve generacije vole brzu razbibrigu, a TikTok upravo tome i služi. Osim pripadnika generacije Z (koja TikTokom zamjenjuje čak i Googleovu tražilicu), TikTok su ubrzo objeručke prigrlili i milenijalci te boomeri, a po svoj dio “kolača” dolazi i sve veći broj slavnih osoba i influencera te brendova. Za očekivati je da će i u narednim godinama prisutnost kompanija i brendova na TikToku nastaviti strelovito rasti.
TikTok algoritam omogućava uspjeh “preko noći”
Kratki videozapisi, kao specifičan format TikToka, imaju gotovo nevjerojatan potencijal da postanu viralni neovisno o dosadašnjem ‘statusu’ korisnika.
Videozapisi na toj platformi imaju veći angažman nego li imaju oni na Instagramu ili YouTubeu, a nije rijetkost da se videozapisi s TikToka prelijevaju na druge mreže. Uz to, TikTok pokazuje najbolje rezultate u organskom rastu i upravo se zato čini smislenim odredištem za sve koji žele prezentirati svoje proizvode ili usluge.
Aplikacija je rapidna i na prvu pomalo kaotična jer kombinira elemente Spotifya, Vinea i Snapchata u jednu mrežu, koja algoritmima servira korisnicima upravo ono što žele vidjeti. I dok se sve više ljudi već godinama žali na Metine algoritme, TikTok algoritam su svi prihvatili kao glavno obilježje aplikacije jer stvara dojam da savršeno prepoznaje interese. Čak 90% korisnika aplikaciji pristupa svakodnevno, što je značajno veći postotak od 62% onih koji se redovito priključuju Facebooku.
Postoje dva glavna feeda – zadani ‘For You’ i ‘Following’ koji sadrži prijenose ljudi koje korisnik prati. Na FY stranici mogu se pronaći videozapisi koji su u trendu ili koje TikTok testira.
Kada korisnik podijeli, stavi u favorite, lajka ili provede određeno vrijeme na videu, algoritam dobiva povratnu informaciju kako on privlači pažnju te ga zatim servira još većem broju korisnika, a zatim još brojnijem. Ako u startu nema angažmana na videozapisu, on se prestaje prikazivati na For You stranici.
Profili s velikom bazom pratitelja će možda lakše završiti na glavnom feedu upravo jer imaju vjernu bazu pratitelja koja nezasitno traži još sličnog sadržaja. No, svi imaju priliku priključiti se i stvoriti svoju bazu pratitelja stvarajući sadržaj koji se obraća ciljnoj publici.
Kao što navode iz TikTok-a:
– Možda ćete naići na video u svom feedu koji se ne čini relevantnim ili koji nije prikupio ogroman broj lajkova. Unošenje raznolikosti videozapisa u vaš For You feed daje vam dodatne prilike da naiđete na nove kategorije sadržaja, otkrijete nove kreatore i iskusite nove perspektive.
Do ciljne publike najlakše je doći upotrebom nišnih hashtagova, a upotrebom trending zvukova ili efekata dodatno se povećavaju šanse distribucije sadržaja. Na sreću, TikTok pruža sve potrebne informacije o trenutnim trendovima.
Kako pristupiti TikToku kao brend?
Brendovi mogu kreirati svoj poslovni profil i samostalno promovirati usluge ili za to unajmiti kreatore sadržaja koji imaju već izgrađeno sljedbeništvo. Na žalost, oglašavanje još uvijek nije dostupno u Hrvatskoj.
TikTok-ov prijedlog je objavljivati jednom do četiri puta u danu, a neke od najuspješnijih kompanija (one s 10.000 ili više prosječnih pregleda po objavi) stvaraju novi video u prosjeku tri puta tjedno.
Primjeri svjetskih brendova koji su iskoristili organsku moć TikToka
Aplikacija za učenje jezika u prvi plan stavlja svoje zaštitno lice – sovu. U obliku maskote Duo, brend je prihvatio prijeteću percepciju sove koja ne daje mira, oslanjajući se na stotinu meme-ova u proteklih nekoliko godina. Iako se radilo o negativnoj percepciji aplikacije, oni su je prihvatili, približivši se tako publici još više.
Također, popularnost duguju i konstantnom praćenju trendova, kao i aktivnom odgovaranju u komentarima.
Brend sportske odjeće na svom se profilu, umjesto na svoj brend, više fokusira na mjesto gdje se najčešće može vidjeti njihova odjeća – teretanu. Stvarajući sadržaj s kojim se ciljna publika može poistovjetiti, grade zajednicu u kojoj se njihov sadržaj dijeli organski.
Primjeri svjetskih brendova koji su iskoristili TikTok oglašavanje
Jedan od najuspješnijih primjera je američki lanac meksičke hrane koji je neposredno uoči nacionalnog dana avokada pokrenuo izazov #GuacDance kojim je pozvao ljubitelje guacamolea da pokažu svoje plesne pokrete posvećene avokadu, osvrćući se na dječju glazbenicu Dr. Jean čiji je Guacamole Song postao viralan na društvenim mrežama već prije.
Videozapis je generirao više od 250.000 novih videozapisa s tim hashtagom, što je rezultiralo s gotovo 430 miliuna pokretanja tijekom šestodnevnog prikazivanja na TikToku. Promocija je također rezultirala Chipotleovim najvećim danom guacamolea u povijesti, posluživši ih više od 800 000.
Američki proizvođač softvera i računalnih usluga koji za cilj ima postati najodrživijom tehnološkom tvrtkom, pristupio je TikToku kako bi podigao svijest o svojim naporima smanjenja i ponovne upotrebe plastike te se udružio s kreatorima kako bi pokrenuo #HPRadicalReuse hashtag izazov.
Influenceri usmjereni na okoliš pokazali su kako svakodnevno recikliraju, šaljući poruku da svaki korak u održivosti pomaže. Više od 670.000 korisnika bilo je naduhnuto izazovom generiravši više od 1,2 milijuna videozapisa. Tim potezom HP-u je naklonost porasla za 1,9%.
Što brendovi dobivaju svojim angažmanom na TikTok-u?
Brendovi profitiraju ponajviše u smislu brand awarenessa tj. širenja svijesti, istovremeno gradeći angažiranu zajednicu oko svojeg proizvoda/usluge. Aplikacija je sjajna i za dobivanje povratnih informacija od kupaca te pružanje korisničke podrške. Sve to bi dugoročno moglo potaknuti i samu prodaju proizvoda.
U svakom slučaju, bez oglašivačkog budžeta se može dosegnuti veliki broj ljudi, što trenutno nije slučaj s drugim društvenim mrežama.
Važno je zapamtiti da TikTok vrijedi isprobati s proizvodom/uslugom namijenjenoj skupini koja tamo najviše vremena provodi.
Kako je sadržaj na TikToku većinom okrenut meme-ovima, tutorialima, izazovima, usnim sinkronizacijama i trendovima koji nestaju i nastaju brzinom svjetlosti, pozicioniranje na toj platformi treba strateški dobro promisliti jer tajming i brzina reakcije na TikToku su važniji no ikad. Ukoliko se brend u utorak ne priključi na neki trend, u četvrtak bi jednostavno moglo biti prekasno.
Publika na TikToku želi da ih brendovi prije svega zabave, ali u kontekstu vrijednosti koje dijele. Takav pristup otvara veliki prostor za humanizaciju brenda, kao i za stvaranje zajednice pune povjerenja i lojalnosti. Najvažniji korak na tom putu je stavljanje proizvoda ili usluga u širu sliku, u kontekst vremena, događanja i trendova.
Zahvaljujući TikToku potencijalni organski dosezi najveći su u povijesti društvenih mreža, ali usporedno s time vremenski prozori za reagiranje na trendove kraći su no ikad, zbog čega je TikTok iznimno izazovna platforma.
Biti će iznimno zanimljivo pratiti kako će se često tromi i glomazni brendovi snaći u tom novom okruženju jer publika i kreatori sadržaja već su se snašli. TikTok jednostavno više nije samo budućnost, on je sadašnjost.