Udruga OZANA – „Upletimo se”

Slika-1_Naslovna_Upletimo-se_Otkrivanje-božićnog-drvca-ljubavi-i-zajedništva-e1603266608333-min

O klijentu

Zahvaljujući kampanji „Upletimo se“ Udruge i Centra OZANA te Štrikeraj cafea, Zagreb je ovoga adventa dobio svoje prvo veliko vuneno božićno drvce sačinjeno od preko 300 vunenih kvadrata, a zagrebački beskućnici pregršt toplih vunenih deka koje će ih grijati cijelu zimu. Ono što je sada sastavni dio mnogih fotografija zagrebačke božićne idile, u rujnu prošle godine činilo se kao izrazito ambiciozan projekt.

Udruga „OZANA“ osnovana je 1991. godine u svrhu poboljšanja kvalitete života osoba s invaliditetom i njihovih obitelji, a u jesen 2013. otvaraju Štrikeraj cafe kao mjesto okupljanja ljudi s intelektualnim teškoćama i djece s teškoćama u razvoju, ali i svih onih koji vole pletenje, kukičanje i štrikanje. Od prvoga sastanka s članovima Udruge i Štrikeraj cafea, koje je s našim timom u CTA komunikacijama spojio natječaj „Komunikacijska podrška društveno korisnim programima udruga“ Ureda za udruge Vlade Republike Hrvatske i Hrvatske udruge za odnose s javnošću (HUOJ), ljudska je dobrota, zajedno s kampanjom, uspjela prijeći i granice Lijepe Naše.

Izazov

Udruga i Centar OZANA i Štrikeraj cafe odlučili su vještine pletenja i štrikanja svojih korisnika, osoba s intelektualnim teškoćama i djece s teškoćama u razvoju, usmjeriti u humanitarnu kampanju za pomoć onima koji u hladno zimsko doba nemaju toplo sklonište. Pored izrade toplih vunenih deka za zagrebačke beskućnike u koordinaciji s njihovom krovnom udrugom „Fajter“ te izrade vizualnog simbola kampanje, velikog vunenog božićnog drvca ljubavi i zajedništva, ciljevi kampanje bili su povećanje broja medijskih objava akciji „Upletimo se“, podizanje svijesti o radu Udruge i Centra OZANA te Štrikeraj cafea, kao i o terapeutskim učincima štrikanja i pletenja. Kampanja je trajala od 16. listopada do 7. prosinca 2019.

Rješenje

Prvi je korak bila izrada prepoznatljivog vizualnog identiteta kampanje i hashthag #upletimose kao zajednički nazivnik svih objava na društvenim mrežama. Putem Facebooka i Instagrama povezali smo se s postojećim pratiteljima, pozvali ih da se svojim vunenim kvadratima uključe u najljepšu zagrebačku božićnu priču te, objavljujući slike njihovih uradaka, pretvorili ih u dio zajednice Udruge OZANA i Štrikeraj cafea.

Razgovarajući s članovima Udruge OZANA, uočeno je kako postoji velik broj ljudi koji su u mladosti naučili vještinu pletenja ili kukičanja, no s vremenom napustili tu aktivnost. Jedan od njih je hrvatski veslač i olimpijac Valent Sinković, koji je postao ambasador kampanje i radi zagrebačkih beskućnika obnovio svoje davno stečeno znanje.

Putem šest autorskih videozapisa javnosti se približene tople ljudske priče koje uključuju terapeutske učinke kukičanja i pletenja na ljude, poput oporavka od multiple skleroze, razbibrige tijekom rehabilitacije ili aktivnosti za smirenje i dobrotvorni rad. Uočivši nedostatak online edukacije na hrvatskom jeziku, izrađena su i dva poučna videa s osnovnim tehnikama pletenja i kukičanja, te video s tehnikom pletenja za djecu u osnovnoj školi kako bi sve dobne skupine i govornici isključivo hrvatskoga jezika mogle s lakoćom, iz udobnosti vlastitog doma, napraviti svoj vuneni kvadrat.

YouTube

By loading the video, you agree to YouTube’s privacy policy.
Learn more

Load video

Kampanja je otvorena konferencijom za novinare kojoj su prisustvovali pravobraniteljica za osobe s invaliditetom Anka Slonjšak, voditeljica Odjela za planiranje i cjelovitu zaštitu osoba s invaliditetom Grada Zagreba Marija Mustač, hrvatski veslač i zlatni olimpijac Valent Sinković, koordinatorica aktivnosti zdravih stilova života Nastavnog zavoda za javno zdravstvo „Dr. Andrija Štampar“ Marija Škes te predsjednica Udruge OZANA Vjera Lukavečki.

Periodično su održavane radionice pletenja i kukičanja za građane u zagrebačkim knjižnicama, kao i radionica i tribina „Večer igle i vune“ u baru Botaničar gdje su građani mogli upoznati i korisnike Centra OZANA, od njih naučiti plesti i kukičati, te dobili priliku da postanu dio humanitarne akcije donirajući vuneni kvadrat za deku koja će grijati jednog zagrebačkog beskućnika. Jednog zagrebačkog subotnjeg prijepodneva, u centru Grada pojavila se i crvena vunena nit, provedena od Teslinog kipa, preko Cvjetnog trga, do Gajeve ulice. Uz nju su, tijekom subotnje „špice“, korisnici i prijatelji Centra i Udruge OZANA te Štrikeraj cafea pleli i kukičali vunene kvadrate na otvorenom i privlačili mnoge znatiželjne poglede.

Organizirana je i javna tribina „Pozitivni učinci pletenja i kukičanja na pojedinca i zajednicu“ u zagrebačkom Kulturno-informativnom centru, na kojoj se se spojili doc. dr. sc. Goran Sedmak, pročelnik Odsjeka za razvojnu neuroznanost Hrvatskog instituta za istraživanje mozga, Karolina Doutlik, doktorandica Učiteljskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, Ivana Milković, članica Udruge Knit-a-square Croatia, Maša Žarnić, edukatorica i praktičarka ekspresivne art terapije, Marija Škes, mag. educ. reh. i voditeljica Odsjeka za zdrave stilove života Nastavnog zavoda za javno zdravstvo te Ivona Martinčić, dizajnerica i autorica vunenih grafita Voona. Tako su se dodatno naglasili i potvrdili terapeutski učinci pletenja i štrikanja za medije i javnost.

Svaki događaj bio je najavljen pozivom za medije te popraćen priopćenjem. U mjesec i pol dana, kampanja je generirala 103 medijske objave na portalima, dospjela u 11 radijskih i 14 televizijskih emisija, prikupila oko 3500 kvadrata od kojih će nastati čak 70 deka, te doprla i do slovenskih i španjolskih skupina koje su donirale i dopremile na stotine svojih uradaka. Broj pratitelja na Facebooku povećan je za 780, a na Instagramu je Udrugu OZANA zapratilo novih 165 ljudi. Korisnici YouTube-a proveli su 140 sati gledajući video sadržaje s instrukcijama za pletenje i ljudskim pričama. Budžetom od petstotinjak dolara, video sadržaj i događanja u sklopu akcije „Upletimo se“ promovirane su putem Facebook Adsa na području Grada Zagreba. Video sadržaji na Facebooku prikupili su 94.062 pregleda, a sve objave ukupno su dosegnule 338.257 ljudi, ostvarile 482.781 impresija te generirale 19.801 interakciju s objavama.

Vrhunac kampanje i očekivani kraj bilo je predstavljanje velikog božićnog drvca ljubavi i zajedništva na Europskom trgu u Zagrebu, no dobrota, interes i humanost ljudi nije dozvolila da akcija samo tako stane. Više od mjesec dana nakon „finala“, vuneni kvadrati iz svih dijelova Hrvatske, Slovenije i Španjolske još uvijek pristižu na adresu Udruge i Centra OZANA te Štrikeraj cafea, kao i cijele, već upletene deke za beskućnike, ali i donacije u obliku vune i igala za pletenje i kukičanje.

YouTube

By loading the video, you agree to YouTube’s privacy policy.
Learn more

Load video

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email

Telefon i e-mail

+385 95 510 2569
info@ctakomunikacije.hr

Radno vrijeme:
ponedjeljak – petak
09:00 – 17:00

Adresa

Prati nas

Javite nam se!

1 Step 1
keyboard_arrow_leftPrevious
Nextkeyboard_arrow_right
FormCraft - WordPress form builder

2021. © CTA komunikacije d.o.o. – sva prava pridržana.