Contact
Kontakt

Izvan četiri zida – LGBTQ+ kampanje koje zaustavljaju poglede

Piše: Tena Žuger
Datum: 19/06/2023
Kategorija: Trendovi

Dok neki brendovi izrađuju kolekcije sa zastavom ponosa, drugi odlaze korak dalje i stvaraju kampanje koje istinski slave LGBTQ+ zajednicu. S obzirom na trajanje Mjeseca ponosa, osvrnut ćemo se na pet kampanja koje su zaista pokazale svoje dugine boje.

One predstavljaju poseban trenutak u kojem su brandovi iskoristili svoj glas i utjecaj kako bi potaknuli pozitivne promjene u društvu te istaknule važnost jednakih prava za sve.

Dom je mjesto gdje se trebaš osjećati dobrodošlo

Istraživanja pokazuju da se približno dvije trećine mlađe LGBTQ+ populacije ne osjeća potpuno prihvaćeno zbog svoje seksualne orijentacije ili rodnog identiteta unutar vlastitog doma.

IKEA je poznata po svojim kreativnim rješenjima koje ostavljaju snažan utjecaj na javnost, a nedavno je pokrenula kampanju „Prihvaćanje počinje od kuće“ s ciljem stvaranja suosjećajnijih i inkluzivnijih domova i zajednica za LGBTQ+ populaciju.

Na vizualima su vidljivi elementi koji se ističu svojom bojom i dizajnom, a oni zapravo simboliziraju članove LGBTQ+ zajednice koji se osjećaju nepoželjno i drugačije u svojemu domu. Uz to, manjak boja simbolizira nedostatak tolerancije, ljubavi i podrške u obitelji prema LGBTQ+ članovima.

Izvor: dop.hr

Kroz sedam koraka, IKEA objašnjava kako biti dobar saveznik te stvoriti okruženje gdje se LGBTQ+ osobe mogu osjećati sigurno, dobrodošlo i slobodno. Koraci potiču javnost da nauči inkluzivan jezik, ispravno koristi zamjenice i ne zloupotrebljavaju LGBTQ+ nazive na uvredljiv način. Kroz prijateljska pitanja, IKEA želi otvoriti prostor za dublje razgovore o seksualnoj orijentaciji drugih.

Kampanja ne samo da promiče prihvaćanje i osnaživanje raznolikosti, već i educira širu javnost o izazovima s kojima se suočavaju LGBTQ+ osobe. IKEA je svojim inovativnim rješenjem sigurno podigla svijest o važnosti jednakih prava za sve.

Izvor: dop.hr

Neke obitelji dobiješ, neke stvoriš sam

Prošle godine H&M predstavio je kampanju My Chosen Family  – tri priče LGBTQIA+ obitelji koje su izabrale jedna drugu.

Prva obitelj, The Dreamers, ne pridaje važnost tradicionalnim obiteljskim ulogama, već prepoznaje različite osobnosti koje definiraju svakog člana. Druga obitelj, The Angels, smatra kako je njihova izabrana obitelj poput anđela – nježna i puna razumijevanja. Za njih, pojam izabrane obitelji opisuje osobe koje te prihvaćaju onakvim kakvim jesi i kod kojih se osjećaš sigurno. Treća obitelj, Lola & Los Javis, opisala je kako je LGBTQ+ osobama teško dok odrastaju jer se često osjećaju usamljenima i neprihvaćenima od strane društva. Međutim, uz izabrane obitelji, strahovi, nesigurnosti i tuga nestaju.

— Uključivanje i različitost odnose se na to tko smo mi i tko želimo biti te su duboko ukorijenjene u naše vrijednosti. Kako bismo ostali relevantniji i za naše klijente i za kolege, moramo razumjeti i istinski prihvatiti različite perspektive. Uistinu inkluzivno okruženje dovest će do boljih rješenja, boljih odluka i boljih rezultata — izjavila je Ann-Charlotte Berglind, globalna voditeljica ljudskih resursa u H&M-u.

Samo je jedna duga važna tijekom Mjeseca ponosa

Posljednjih nekoliko godina, Skittles se privremeno „odriče“ svojeg brand identiteta – duge, te, umjesto toga, plasira seriju sivih bombona uz slogan „only one rainbow matters during Pride“.

Ove godine, pet umjetnika kreiralo je pet posebnih pakiranja Skittles bombona koja imaju ilustracije duginih boja. Kroz limitirana izdanja pakiranja, ilustratori pokazuju kako oni doživljavaju LGBTQ+ zajednicu i Mjesec ponosa. Svaki umjetnik svojim stilom želi povećati vidljivost, pomoći drugima da se osjećaju viđeno i istaknuti važnost LGBTQ+ prava.

Izvor: Skittles

Svako pakiranje ima QR kod koji vodi na službenu Skittles stranicu, na kojoj se može poslušati umjetnike kako ističu važnost LGBTQ+ umjetnosti za svijet.

Tradicionalno, za svako prodano pakiranje, brend donira jedan dolar udruzi GLAAD koja je osnovana kao protest protiv klevetničkog izvještavanja o LGBTQ+ zajednici.

Absolut ima okus za jednakost

Već preko 40 godina Absolut Vodka demonstrira svoju podršku i predanost LGBTQ+ pravima na različite načine. Ove godine, brend je odlučio podržati globalni događaj Sidney WorldPride 2023.

Kako bi obilježili tu priliku, izradili su limitirano izdanje svoje popularne dugine boce inspirirane radom Gilberta Bakera – umjetnika koji je kreirao Zastavu ponosa. WorldPride se organizira svake godine u različitom gradu kako bi se proslavila LGBT+ zajednica te promovirala jednakost, ljudska prava i prihvaćanje različitosti.  Svake godine održava se niz aktivnosti, poput parade ponosa, koncerata, izložbi, konferencija i partyja.

Osim ovogodišnje kolaboracije, Absolute Vodka je u 2022. predstavila inicijativu Out & Open koja slavi LGBTQ+ barove i restorane te im želi pomoći u razvoju unatoč stalnom zatvaranju istih. Kroz audio-vizualne serije ističu se priče i iskustva članova LGBTQ+ zajednice upravo unutar zidova tih barova. Za njih to nisu samo mjesta za ispijanje koktela, već prostor gdje mogu biti slobodni i prihvaćeni, a smatraju ih središtima za aktivizam i prikupljanje sredstava. 

Izvor: Pohlmann design

Sve aktivnosti i pristupi koje je Absolut Vodka usvojila rezultirali su time da postane prepoznatljiva unutar pride zajednice. Njihova dosljedna podrška, autentičnost i inkluzivnost stvorili su osjećaj pripadnosti i ljubavi prema brendu među LGBTQ+ potrošačima.

Biti muževan znači biti brižan

Kada pomislite na viski, zamišljate li bradatog muškarca kako pije svoje omiljeno piće i puši cigaru? Tvrtka J&B Wiskey hrabro se odmaknula od takvog razmišljanja i stvorila potpuno novu, inovativnu, reklamu koja poziva obitelji da prihvate svoje transrodne članove.

Njihova reklama, nazvana She, a J&B Tale, napravljena 2022. godine, započinje sa starijim muškarcem koji pije viski. Međutim, s vremenom otkrivamo da se taj muškarac potajno uči šminkati u kupaonici. Dok vrijeme prolazi, njegova kolekcija šminke raste, a tehnika šminkanja se poboljšava. Cijeli film sugerira da se muškarac otkriva kao transrodna osoba, no na kraju priče, cijeli narativ se mijenja.

Na obiteljskom ručku priključio se njegov unuk Alvaro, kojeg odvodi u kupaonicu te na njemu upotrebljava novo naučene trikove šminkanja. Zatim, za stol sjedaju djed i njegova našminkana unuka Ana. Nakon trenutka tišine, svi radosno prihvaćaju Anin novi izgled.

— Želimo da se svi osjećaju slobodnima slaviti blagdane, dajući vidljivost stvarnosti s kojom se suočavaju tisuće ljudi, uključujući LGBTIQ+ kolektiv, koji traže sigurno mjesto i otvoreno se pokazati. Ali i za obitelji, koje često trpe odsutnost onih voljenih koji, zbog svoje rodne identifikacije ili seksualne sklonosti, nisu prisutni na zabavama — objasnila je Úrsula Mejía-Melgar, direktorica marketinga za Diageo.

Bilo da se radi o ikoničnom oglašavanju, podršci zakonodavstvu ili inovativnom dizajnu proizvoda, ove kampanje su neumorno radile na premošćivanju jaza i stvaranju svijeta u kojem svatko može biti prihvaćen takav kakav jest. Kroz njihove kampanje, vidimo snagu kreativnosti, strasti i aktivizma u ostvarivanju pozitivnih promjena.

Pročitaj još tekstova