Priručnik za početnike: Kako uspješno preživjeti sezonu nagrada?

pexels-nataliya-vaitkevich-6532373_za blog 2

Kada čujete izraz awards time, koliko vas pomisli na početak godine ispunjen predviđanjima, nagađanjima i konačno samim dodjelama Oscara, Grammyja, Zlatnih globusa i drugih nagrada? Vjerujemo, mnogi!

No, paralelno s ultimativnim nagradama, agencije diljem regije imaju druge vrste nagrada u fokusu. Već krajem jeseni pripreme se polako zahuktavaju i šalju se prve prijave kao zagrijavanje za vrhunac sezone u veljači. SomoBorac, BalCannes, MiXX, Effie, Grand Prix i IPRA samo su neke od nagrada za koje se agencije iz Hrvatske i regije redovito natječu. 

U nastavku donosimo nekoliko savjeta kako preživjeti PRAVU sezonu nagrada!

1. Priprema je pola posla

Rijetki su trenutci agencijskog života u kojima postoji garantirano razdoblje s manje posla. Umjesto da gledamo kako ti trenutci prolaze, probajte neke od njih uloviti i iskoristiti za provjeru onoga što svaka prijava na nagradu zahtijeva, kako biste se znali na vrijeme organizirati.

Tablica ili popis s rokovima prijava, linkovima uvjeta prijave, pravilnicima ili savjetima, dobro će doći u kritičnim trenutcima – kojih će, vjerojatno, biti. Osim rokova za samu prijavu, nije se loše pripremiti na trošak koji prijave nose te provjeriti rokove plaćanja!

2. K.I.S.S. za početak

Kako sažeti mjesece planiranja, provedbe i proživljavanja neke kampanje? Za početak se uvijek možete poslužiti poznatim K.I.S.S. (Keep it short and simple) principima.  

Naime, neke prijave iziskuju ispunjavanje tekstualnih prijavnica popriličnim brojem riječi, no vjerujte, na onima s malim brojem znakova moći ćete izbrusiti svoju vještinu sažimanja višemjesečnih kampanja u par rečenica. Nemojte se zavaravati, one kraće prijavnice koštat će vas i više živaca i više vremena!

3. Videoprijavnica – najbolji neprijatelj ili najgori prijatelj

Videoprijavnice su sada već standard i gotovo je nemoguće izbjeći taj format u nekom obliku. Osim što morate izdvojiti vrijeme za osmišljavanje videa, svakako pravovremeno obavijestite kolege i suradnike ako računate na njihovu pomoć.

Prije kretanja u izradu, provjerite koje su vam sve dužine videa potrebne i pokušajte se zadržati na optimalne dvije minute trajanja. Na taj ćete način videoprijavnicu, uz manje preinake, moći lakše prilagoditi pojedinoj nagradi.

Special shoutout dizajnerima, snimateljima i producentima! Ako ćemo vas u procesu tražiti 101 izmjenu, znajte da vas jako cijenimo. Jednog dana ćemo zasigurno zajedno napraviti video koji će bez ikakvih izmjena biti spreman za premijeru!

4. Pravilnici, savjetnici i handbookovi – sve čekirajte!

Ako prijavljujete prvi ili sto prvi put neku kampanju na nagradu struke, svejedno provjerite što piše u ovogodišnjem pravilniku ili uvjetima prijave. Iako je baza obično ista, nagrade znaju od godine do godine uvesti neke male modifikacije jer se tržište, kampanje, mediji i način rada mijenjaju. Najčešća promjena su nove kategorije koje se ponajviše prilagođavaju aktualnostima u struci, no nekad su to veće promjene poput koncepta čitave prijavnice.

Ako je moguće, za prijavitelje početnike preporučujemo pogledati i prošlogodišnje prijavnice i dobitnike. Na taj način dobit ćete sliku o tome što sve mora i može biti u kvalitetnoj videoprijavnici, a pomoći će vam smjestiti vašu kampanju u pravu kategoriju i dati zaokruženu sliku o smislu nagrade za koju se prijavljujete.

Videoprijavnica – CTA komunikacije i Čistoća Splita za nagradu SomoBorac 2023.

5. Dragi, najdraži kolege…

Ako pomno pratite sezonu filmskih i glazbenih nagrada, onda sigurno već imate omiljenog kolegu koji vas rado zamijeni ponedjeljkom jer ste morali gledati prijenos Oscara do četiri ujutro. Osim što će biti vaša podrška u procesu prijave, bilo donošenjem kave, terapijskim razgovorom ili preuzimanjem nekih zadataka, od kolega možete tražiti da objektivno pregledaju (video)prijavnicu i daju vam svoj feedback. Ipak, najdraža uloga naših kolega je ona najglasnijih navijača na dodjeli nagrada!

6. Kada postane zbilja teško

Radno vrijeme je završilo prije 15 minuta, a vi ste ostali završiti “još samo ovo”. To su samo neki trenutci u kojima testirate vlastito strpljenje i predanost krajnjem cilju – zbog kojeg će sav trud isplatiti. Ako se ikad ulovite u pitanju “je li toga vrijedno” – e pa je! Onaj trenutak kada saznate da ste prošli u finale, a posebice onaj da ste neku od nagrada i osvojili, briše sve izazove s kojima ste se suočavali. Taj osjećaj postignuća i posebne vrijednosti vašeg rada trajat će duže nego sezona nagrada!

Istraživanje objavljeno u Journal of Vocational Behavior pokazuje da je osvajanje nagrade struke odličan boost za pobjednika koji će imati bolju izvedbu u usporedbi s razdobljem ranije, a nagrada je i pokazatelj kvalitete prema klijentima.

7. Igra strpljenja

Nakon što ste kliknuli na famozni submit ili send, najbolje je misao o prijavi spremiti negdje duboko i neko vrijeme ne razmišljati o njoj jer ste dali sve od sebe i iscijedili kampanju u audiovizualnom i tekstualnom obliku!

Čekanje prvih rezultata, odnosno popisa finalista posebna je igra strpljenja, no gledajte ju kao priliku za čeličenje živaca. 

Kada se datumi objave finalista približe, u vašu poslovnu rutinu dolazi nova stvar – mali rollercoster emocija i adrenalina dok se učitava stranica ili profil nagrade sve do ključnog trenutka… i vjerujemo pozitivnog ishoda! Ako on i izostane, ovo je tek jedna prijava i jedna godina, a sljedeća sezona nagrada brzo će doći. 

Na kraju ostaje poželjeti sreću i izraziti podršku svim kolegicama i kolegama: još malo i sezona nagrada bliži se slatkom kraju! Možemo mi to!