Ako još uvijek niste čuli, 05. srpnja lansiran je novitet pod nazivom Threads. Kako navodi Meta, Threads je nova aplikacija koju je razvio tim Instagrama, a namijenjena je dijeljenju tekstualnih sadržaja.
U svega sedam sati, aplikaciju je preuzelo deset milijuna korisnika, među kojima su i slavne osobe poput Jennifer Lopez, Shakire, Kim Kardashian, Oprah Winfrey i mnoge druge…
Hoće li Threads zaživjeti u EU?
Aplikacija još uvijek nije dostupna u Europskoj Uniji i izgleda da ni sami kreatori ne znaju kada će biti. Glavni „krivac” čekanja je Zakon o digitalnim tržištima EU-a, koji ima za cilj zaštiti privatnost korisnika, omogućiti kontrolu nad upotrebom podataka te ublažiti monopolsko ponašanje tehnoloških kompanija.
Threads prikuplja osobne podatke s Instagram računa, što je posebno problematično za EU zakonodavstvo koje zabranjuje takvu vrstu komunikacije između različitih platformi.
Kao da to nije dovoljno, korisnici su također morali pristati na dijeljenje zdravstvenih i financijskih detalja, povijest lokacija, podataka o oglašavanju, kontakta, povijesti pretraživanja te drugih osjetljivih informacija. Uslijed toga, mnogi su već pokazali zabrinutost da će se informacije poput seksualne orijentacije, vjere i političkih uvjerenja moći dijeliti trećim stranama.
Priključiti se mogu samo oni s Instagram profilom
Dok je Instagram društvena mreža za fotografije i videozapise, Threads je prvenstveno aplikacija za tekstualni sadržaj. Moguće se logirati koristeći Instagram profil te iako je usko vezan uz tu platformu i koristi iste podatke, mora se instalirati kao samostalna aplikacija.
Na naslovnici se prikazuju svi threadsi osoba kojih se prati na Instagramu, kao i preporučeni sadržaj kreatora koje korisnik još treba otkriti. Objave mogu biti dugačke do 500 znakova i uključivati poveznice, fotografije i videozapise do 5 minuta. Nakon što ih se podijeli na Threads, moguće ih je nastaviti dijeliti na Twitter, WhatsApp, kao Instagram priču ili objavu.
Ali, postoji jedna kvaka…
Nakon što preuzmete aplikaciju, više nema povratka. Meta ne dopušta brisanje Threads profila, barem ne bez isključivanja Instagram računa!
– Svoj profil za Threads možete deaktivirati u svakom trenutku, ali izbrisat će se tek brisanjem vašeg korisničkog računa za Instagram – navode iz korisničke podrške Instagrama.
Može li Threads biti prijetnja Twitteru (X-u)?
Iako su navedena dva konkurenta po svojim značajkama slična, ipak postoje razlike u korisničkom iskustvu. Redoviti korisnik Twittera (novog naziva X) primijetit će očite sličnosti: obje imaju izvore vijesti, simbole srca za lajkanje i mogućnost ponovnog objavljivanja.
No, Threads ne prikazuje objave obrnutim kronološkim redom kao što to radi Twitter – naslovnica je vođena algoritmima. Također, objave nisu ograničene samo na profile koje korisnik prati, već može vidjeti sadržaj i onih s kojima nije inicijalno povezan. Osim toga, nema opciju hashtagova i ne dopušta svojim korisnicima traženje određenog sadržaja kao što to čini Twitter. Uz to, Threads ne promovira određene vijesti i politički sadržaj.
Elon Musk, vlasnik X-a, naravno, nije zadovoljan s novom aplikacijom, a tvrdi i da je Meta zaposlila nekoliko Twitterovih zaposlenika:
– Twitter namjerava strogo provoditi svoja prava intelektualnog vlasništva i zahtijeva da Meta odmah poduzme korake kako bi prestala koristiti Twitterove poslovne tajne ili druge vrlo povjerljive informacije. Twitter pridržava sva prava, uključujući, ali ne ograničavajući se na, pravo na traženje građanskih pravnih lijekova i zabrane bez daljnje obavijesti kako bi se spriječilo daljnje zadržavanje, otkrivanje ili korištenje njegovog intelektualnog vlasništva od strane Mete.
Izvor: Twitter
Meta je ove tvrdnje ubrzo demantirala.
Popularnost aplikacije raste, pa jenjava…
Ova produžena verzija Instagrama je u jako kratkom roku privukla veliki broj korisnika, a za zaključiti je da će doživjeti novi peak popularnosti jednom kada stigne, i ako stigne, na europsko tržište.
No, unatoč početnom usponu, aplikaciji je popularnost nakon samo par dana pala. Naime, neki su smatrali da nema dovoljno značajki, a Meta je tada dodala nekoliko novih funkcija, omogućivši prebacivanje između naslovnice „za tebe” i naslovnice „pratim”.
Samo će vrijeme pokazati hoće li Threads postići uspjeh ili ne, no jedno je sigurno – platforma ima niz mogućnosti koje će joj pomoći da pronađe svoju ciljanu publiku i to vjerojatno onu koja želi isprobati značajke Instagrama i Twittera u jednoj aplikaciji.