Contact
Kontakt

TikTok je na samome vrhu – prestigao YouTube po prosječnoj gledanosti

Piše: CTA komunikacije
Datum: 27/07/2022
Kategorija: Trendovi

Interes za TikTokom ne jenjava. Prije dvije godine, kada smo pisali o dominaciji TikToka i razlozima koji stoje iza te rastuće popularnosti, nitko nije mogao predvidjeti što će se u naredno vrijeme događati. A dogodio se – boom. Ne samo da platforma broji korisnike u milijardi, već i neprestano nadmašuje YouTube po prosječnim minutama dnevne gledanosti kod mlađe populacije.

Prema novim podacima proizvođača softvera za roditeljsku kontrolu Qustodio, osobe od 4. do 18. godine provode čak 35 minuta duže na TikToku nego na YouTubeu.

Generacija Z i Alpha iznova biraju TikTok

Novi podaci, koji su prikupljeni na zahtjev TechCrunch-a, temelje se na alatu koji prati provedeno vrijeme na internetu od strane djece i tinejdžera unutar 400 000 obitelji koji koriste Qustodio.

Izvještaji pokazuju kako svjetska video platforma YouTube iz godine u godinu sve više gubi u utrci s TikTokom. Ponajviše kod generacije Z, osoba rođenih između 1990. i 2010., te kod generacije Alpha, odnosno onih rođenih između 2010. i 2020. godine.

Globalno, mlađa populacija u prosjeku je u 2021. godini provodila čak 53 minute duže na TikToku nego što je to činila 2019., te 16 minuta duže nego 2020. godine kada je platforma dobila na popularnosti. Najveći porast korištenja bilježi se kod adolescenata i djece iz Ujedinjenog Kraljevstva koji unutar godinu dana provode 32 minute više na aplikaciji.

Izvor: TechCrunch / Qustodio

YouTube Shorts nije uspio spasiti YouTube minutažu

YouTube je nastao 2005., a TikTok 2019. Iako su obje platforme prožete videozapisima, potonja prakticira one kraćeg trajanja i vertikalnog formata. Upravo je to uzrokovalo promjene u ponašanju potrošača kod svih društvenih medija koji su krenuli s kopiranjem spomenutog formata.

U slučaju YouTubea, to je YouTube Shorts, platforma za kratke videozapise koja je premašila 1,5 milijardi prijavljenih korisnika mjesečno, a koja je nastala u rujnu 2020. godine. Taj podatak uzima u obzir i širu globalnu publiku, ne samo djecu i tinejdžere kojima YouTube više nije toliko zanimljiv.

Naime, od porasta interesa za TikTokom, mlađi svoje oči ‘odmaraju’ osam minuta kreće na YouTube platformi. Najveća promjena primijećena je u Španjolskoj, gdje dnevno gledaju 13 minuta manje videa na YouTubeu, a 15 minuta duže na TikToku.

Izvor: TechCrunch / Qustodio

Ipak, statistika pokazuje i dalje više gledaju YouTube nego Disney+, Netflix, Amazon Prime, Hulu i Twitch.

Mlađim generacijama više odgovaraju kratki sadržaji

Iako je TikTok postupno uveo maksimalnu duljinu videa do deset minuta, u većini slučajeva sadržaj nije dulji od jedne minute, a najbolje prolaze oni od 15 sekundi. Pokazalo se kako je to idealno vrijeme za privlačenje gledatelja i zadržavanje njihove pozornosti.

Aplikacija omogućuje puno sadržaja u kratkome roku, što odgovara užurbanom tempu života mlađih naraštaja koji žele upiti što više informacija u što manje vremena. Uz to, TikTok je lak za korištenje i nije potrebna skupa oprema kako bi se napravio kvalitetan materijal kao na YouTubeu.

Platforma je to koja omogućuje razonodu, opuštanje, ali i edukaciju. Pokreće trendove brzinom kao niti jedna druga društvena mreža, stoga nije čudno što upotreba TikToka sve više raste – pogotovo kod onih mlađih.

Izvor: TechCrunch

Pročitaj još tekstova