Instagram u krizi identiteta donosi novi feed nalik TikToku

kenny-eliason-nZJBt4gQlKI-unsplash

Fotografije bi, prema svemu sudeći, na Instagramu mogle pasti u drugi plan. Meta naime opet mijenja izgled feeda te društvene mreže i pokušava konkurirati sve popularnijem TikToku.

U novom testnom ažuriranju, koje je dostupno samo određenom broju Instagramovih korisnika, sav sadržaj poprima omjer 9:16.

Stara zadana vrijednost Instagrama, kvadratni omjer 1:1 s veličinama do 4:5 će, izgleda, postati stvar prošlosti. Štoviše, sav sadržaj takvih omjera dobit će automatski generirano zamagljenje kako bi pristajalo dizajnu novog feeda.

Format usmjeren na bolje rangiranje videozapisa

– Razvijamo Instagram u platformu u kojoj je video sadržaj većinski udio sadržaja naslovnice, imerzivan je i zauzima više prostora, objasnio je u video objavi voditelj Instagrama Adam Mosseri.

Spomenuto prati Instagramovu viziju u kojoj mijenjaju fokus s fotografije upravo na video format, ideju koju su javnosti predstavili u lipnju 2021.

Promjene će fotografima, kreatorima i kompanijama otežati da ostvaruju doseg pomoću fotografija. Novi izgled dolazi kao olakšanje video kreatorima, a fotografi će se morati prilagoditi premda je Instagram izvorno namijenjena upravo njima. Čini se da Instagram pomalo okreće leđa upravo kreatorima koji su tu platformu i izgradili te poseže za naklonošću publike TikToka.

Faza koja zadaje probleme dizajnerima

– Izbor postojećih vertikalnih fotografija i video sadržaja koje kreativci koriste za izradu sadržaja je daleko uži nego što je za kvadratne ili vodoravne formate. To će znatno otežati stvaranje novih vizuala. Vertikalni formati su neprirodni ljudskom oku, upravo smo zbog toga i navikli na vodoravne formate u svim ostalim medijima. Podilaženje praktičnosti i brzini korištenja platforme u ovom slučaju škodit će kvaliteti samog sadržaja. Uz to, inzistiranje na vertikalnom formatu prisilit će korisnike da fotografije i snimke rade vertikalno, što će im smanjiti primjenu van Instagram platforme, istaknuo je Otto Kušec, suvlasnik dizajnerskog studija 2Dizajnera.

Između ostalog, trenutna situacija u kojoj se polovici korisnika prikazuje sadržaj jednog formata, a drugoj polovici onog drugog, stvara velike poteškoće dizajnerima koji moraju znati gdje se skreće pogled, gdje zadržava, a gdje postaviti određeni tekst. Praksa u kojoj svaki drugi korisnik ima različito iskustvo zasad generira dodatni posao kreatorima sadržaja.

Kreirajte Reelse, pripazite na omjere i izbacite carousel objave

Instagram obožava Reelse, nagrađuje uspješne kreatore i sve je češći je format koji gura svojim korisnicima. Drugim riječima, svi koji žele biti “u milosti” algoritma morat će stvarati više Reelsa.

Također, s novim ažuriranjem, na važnosti će izgubiti i carouseli. Na njih će biti potrebno dodati brojeve, strelice i ostale smjernice kako bi korisnicima bilo jasno da prstom svajpaju lijevo – desno, umjesto gore – dolje.

I najvažnije – omjer 9:16 bi trebao postati imperativ.

– Štogod mislili o promjenama koje nam očigledno sprema Instagram, za sve one koji se više ili manje profesionalno bave kreiranjem sadržaja i/ili digitalnim marketingom, tu nema previše romantike. Kao i u slučaju svih prethodnih promjena, jedino što nam preostaje je prilagoditi se što prije, rekao nam je Marin Zdelar, voditelj digitalnog marketinga u CTA komunikacijama.

Instagram algoritam caruje i dalje

Instagram se sredinom ožujka pohvalio kako je vratio mogućnost kronološkog pregleda objava, kojeg su odbacili 2016., putem značajki Following i Favorites kako bi prividno dali korisnicima ono što žele.

Prava stvarnost je ta da se za kronološki feed mora pribjeći dodatnim opcijama, skrivenim kako bi ga korisnici aktivirali što manje te kako bi algoritamski feed i dalje zadržavao korisnike u aplikaciji što duže.

Novost je da će algoritam “gurati” dodatni sadržaj na naslovnici na temelju onoga što Instagram smatra da korisnik preferira. To ne dolazi kao iznenađenje jer se u posljednje vrijeme vidi sve veći naglasak na preporukama.

Nejasno je koliko će vremena Instagramu trebati za testiranje svih ovih novina i hoće li ih na kraju u potpunosti implementirati. U svakom slučaju, kad stignu, sigurno ćete ih odmah zamijetiti.