Contact
Kontakt

Back Together: prvi virtualni medicinsko-komunikacijski summit u Hrvatskoj

Piše: CTA komunikacije
Datum: 30/09/2021
Kategorija: Press

O klijentu

Back Together naziv je, po prvi puta, uspješno organiziranog i održanog medicinsko-komunikacijskog summita u Hrvatskoj koji je na jednom mjestu, 18. i 19. rujna 2021., okupio čak 40 najuglednijih stručnjaka iz područja medicine, znanosti i komunikacija. Bogati dvodnevni program, ovakvog još neviđenog događaja na našim prostorima, uključivao je čak 12 edukativnih panel-rasprava. Na taj način, široj je javnosti osigurano dostupno okruženje za zdravu i otvorenu komunikaciju o važnim i zanimljivim temama kako bi svi zainteresirani unaprijedili vlastito zdravlje, pospješili razumijevanje zdravstvenih informacija, saznali više o trendovima u medicini te poslušali kako o aktualnoj krizi razmišljaju cijenjeni govornici.

Izazov

S obzirom na to da se želja za realizacijom ovakvog događaja javila u vrijeme kada se svijet suočava s jednom od najvećih kriza 21. stoljeća, odnosno pandemijom virusa COVID-19, najveći izazovi odnosili su se na samu organizaciju i sigurno odvijanje cijelog događaja. Zbog navedenih razloga Back Together Summit provodio se u potpunosti u online obliku i u skladu s epidemiološkom situacijom. To je podrazumijevalo provođenje svih zajedničkih sastanaka i dogovora u digitalnom obliku, kao i pružanje naše brze i učinkovite komunikacijske podrške u bilo kojem trenutku. Multidisciplinarne panel-rasprave vodećih stručnjaka, koje su se odvijale bez prisustva publike u City Plazi u Zagrebu, emitirale su se online. Oni zainteresirani, morali su se samo besplatno prijaviti putem službene web stranice summita. Kvalitetan način prenošenja ključnih poruka panel-diskusija predstavljao je svojevrsni komunikacijski izazov. Zahvaljujući stručnosti tima CTA komunikacija te strateškim odabirom komunikacijskih alata, pravovremeno se reagiralo na sve izazove koje je donijelo “novo normalno”. Kao jedan od primarnih ciljeva bio je široj javnosti na besplatan, jednostavan i pristupačan način omogućiti sve odgovore na zdravstvena pitanja koja ju najviše zanimaju. Sukladno tome, specifični su ciljevi išli prema osvješćivanju javnosti o samome događaju kroz poticanje komunikacije i postepeno povećanje obujma interakcije na društvenim mrežama. Nadalje, postavljeni ciljevi bili su usmjereni i prema povećanju broja medijskih objava o summitu, davanju uvida u opće informacije, tematiku panela i njihovih panelista, organizatora, sponzora te načine sudjelovanja. No, najvažniji postavljeni cilj odnosio se na ostvarivanje što većeg odaziva ljudi, odnosno broja registracija, a sve kako bi se prijavljene osobe mogle uključiti i pratiti panel-rasprave. 

 

Rješenje

Za Back Together Summit, koji je plod ideje liječnika Natka Becka, njegove supruge Tajane i Vesne Babić, osmislili smo cijeli komunikacijski koncept, kako na društvenim mrežama tako i na nacionalnim i specijaliziranim medijima. Kreirali smo komunikacijsku strategiju, vodili društvene mreže i odnose s medijima te smo bili komunikacijska podrška tijekom čitavog vremena trajanja projekta. Kako bismo se približili javnosti diljem Hrvatske, ali i susjednih zemalja, osnovni zadatak bio je da informacije, koje komuniciramo putem službenih profila na društvenim mrežama, pogleda što veći broj ljudi. Još jedan od direktnih alata komunikacije kojim smo to nastojali postići bili su newsletteri koji su slani svima prijavljenima. U njima su bile dostavljene informacije o govornicima, temama panela, načinima registracije, kao i poziv za sudjelovanjem. Također, mogli su se pronaći i kraći videozapisi, a u jednom od njih, dr. Natko Beck zahvalio je svim registriranima. Najveća vrijednost newslettera bila je u tome što je na dane održavanja summita poslan link putem kojeg se izravno moglo uključiti u prijenose panel-rasprava. Tako se podjednako radilo na širenju baze ljudi, povećanju njihove upućenosti i interesa za nadolazećim događajem.

Isprva, s obzirom na to da prethodno nisu postojali otvoreni korisnički računi, bilo ih je potrebno aktivirati na službenim digitalnim kanalima Facebooku, Instagramu, LinkedInu i YouTubeu. Nakon toga, krenuli smo u prvu fazu kreiranja sadržaja s fokusom na vrijeme prije početka i tijekom emitiranja programa. Svakog dana predstavljali smo po jednog panelista na društvenim mrežama, objavljivali edukativna pitanja kojima smo najavljivali teme panela, kao i ona koja se tiču svakodnevnog života, a sve s ciljem povećanja angažmana i ukupnog dosega pratitelja. Svakih nekoliko dana, prenosili su se i članci s nekih od najčitanijih hrvatskih portala kako bi ojačali kredibilitet događaja među pratiteljima.

Zaključno s 20.9.2021., odnosno prvim danom nakon završenog summita, 3 181 osoba je zapratila Back Together Summit na Facebooku, 1 005 na Instagramu, 272 na LinkedInu te 348 na YouTube-u. Naravno, taj broj svakodnevno raste unatoč činjenici da je događaj završio. Dugoročno gledano, želimo doseći nove pratitelje, ali, istovremeno, nastojimo zadržati svjesnost i informiranost postojećih o ovoj temi, kao i njihovu kontinuiranu zainteresiranost kako bi se lakše aktivirali za ubuduće. Rješenje vidimo u konzistentnom objavljivanju zabavno-informativnog multimedijalnog sadržaja na društvenim mrežama, što uključuje sav raspoloživ materijal. Kumulativno gledano, prijenos summita je od 18. do 20.9.2021. prikupio ukupno 11 317 pregleda na YouTubeu, uz 296 novih pretplatnika. U konačnici, bilo je registrirano preko 4 000 ljudi. 

 U razdoblju od skoro dva mjeseca, odnosno od 1.8. do 20.9., objave su dosegle 915 728 ljudi na Facebooku i 254 208 na Instagramu. Broj impresija najveći je bio na Facebooku – 1 273 404, 1 100 163 na Instagramu te 56 261 na LinkedInu. Korisnici su samo na Facebooku imali 52 431 interakciju s objavama, 5 336 na Instagramu, a na LinkedInu 1 186. Primjerice, Facebook bilježi 17 809 pregleda svih objavljenih videa. Službenu web stranicu u prosjeku je dnevno posjetilo 305 ljudi. U subotu, 18.9., taj je broj iznosio 2 285 posjeta, a u nedjelju nešto manje – 1 682, odnosno 3 967 ljudi u oba dana. Sinergija između PR-a i digitalnih aktivnosti najbolje se očitovala u povećanju broja prijavljenih osoba na newsletter i to upravo u trenucima nakon što bi se provela određena PR aktivnost, primjerice intervju s dr. Natkom Beckom, a u koje su se obavezno umetali linkovi koji su vodili na obrazac za registraciju, uz poziv svim zainteresiranima da besplatno prate ovaj jedinstveni summit. 

Pored toga, u 40 dana, odnosno od 12.8. do 20.9., prikupljena je ukupno 71 medijska objava. Od toga su ostvarene 64 objave na portalima, jedno radijsko i šest televizijskih gostovanja. Događaj je višestruko puta najavljen u središnjim informativnim televizijskim emisijama. Pojavljivanje dr. Natka Becka u emisiji Dobro jutro, Hrvatska na HRT-u, Newsroomu N1 televizije ili u emisiji Zdravlje na kvadrat na Novoj TV samo su neki od primjera. Na web stranici, objavljeni su tekstovi pojedinih panelista u rubrici “Čitaonica”, a neki od njih podijeljeni su i na društvenim mrežama LinkedIn i Facebook. Pojedini govornici i moderatori snimili su i kratke video-najave u kojima pozivaju ljude na sudjelovanje ili daju kratki uvid u svoje gostovanje. 

Zajedničkim trudom i radom, uspješno smo doprinijeli kreiranju novog kanala za bolju zdravstvenu komunikaciju u svim smjerovima! Osim toga, postavljeni su i temelji za daljnje djelovanje i nastavak projekta. Mnogi su pojedinci imali prilike usvojiti vrijedne informacije o odgovornom ponašanju, kako brinuti o zdravlju ili pak kako smanjiti opasnost od lažnih i neprovjerenih informacija kojima bi mogli ugroziti fizičko i psihičko zdravlje, a što je ujedno bila jedna od temeljnih svrha Back Together Summita.

[slider1]

Pročitaj još tekstova