Contact
Kontakt

Deset filmova koje bi bilo dobro pogledati ako radite u PR-u

Piše: Petar Tanta
Datum: 23/03/2023
Kategorija: Iz prakse

Filmska industrija već desetljećima se manje ili više uspješno bavi prikazima krizne komunikacije i komunikacije općenito. Kako ne volimo loše filmove, izdvojili smo – logično – desetak onih koje bi trebao pogledati svatko tko radi u PR-u.

1. Wag the dog (1997)

Izbori se bliže, kandidat ne stoji dobro, a PR stručnjak kojeg utjelovljuje Robert De Niro nastupa na scenu. Što mu je potrebno? Samo jedan mali rat, ikona i pjesma. U tom trenutku obraća se poznatom Hollywoodskom producentu Dustinu Hoffmanu koji mu isporuči fiktivni rat, ali i pjesmu, ikonu i sve elemente s kojima se potencijalni glasači mogu poistovjetiti. Odličan prikaz kako mediji generiraju vijest i kako nastaje marketinška kampanja.

2. Our Brand Is Crisis (2015)

Bolivija, predsjednički izbori i borba dva kandidata i njihovih savjetnika. Sandra Bullock u ulozi političke savjetnice koja praktički izlazi iz penzije radi sadašnjeg kandidata i Billy Bob Thornton kao mastermind suparničkog tabora. Ako volite politiku i izbore – ovo je film za vas.

3. Margin Call (2011)

Kevin Spacey, Zachary Quinto, Stanley Tucci, Jeremy Irons i ostali popularni glumci utjelovljuju brokere s Wall Streeta. Nakon što otkriju vrlo velik problem s likvidnošću kreću u „rješavanje“ problema. Najbliže gledano, kompletni film je jedan veliki krizni sastanak.

4. The Big Short (2015)

Diljem svijeta 2008. godina zapamćena je po početku velike financijske krize, a ovaj film daje uvid u ranija zbivanja i kako su investitori predvidjeli i dobro zaradili na istoj. Primjeri interne komunikacije su gotovo u svakoj minuti ovog filma, a najbolje se to može vidjeti kad stvari krenu nizbrdo.

5. The Social Network (2010)

Najtočnije rečeno ovo je film o tome kako je nastao Facebook, no nije samo bitan element Facebooka kao kompanije, već i način razmišljanja i uvođenja „digitalne pažnje“ kao svojevrsne monete koja se itekako dobro naplaćuje.

6. FYRE: The Greatest Party That Never Happened (2018)

Dokumentarni film o festivalu koji se nikad nije održao, a rasprodao se u 24 sata zahvaljujući kvalitetnim videom i vojskom svjetskih influencera koji su i sami izgubili na kredibilitetu, ponajviše jer ni sami nisu znali što prodaju. Film daje izvrsni uvid u to kako je lako manipulirati masama na društvenim mrežama, ali kako se i lako otkrije laž iza digitalnog zastora.

7. Jerry Maguire (1996)

Sportski agent Jerry kojeg glumi Tom Cruise odluči napustiti firmu u kojoj radi te osnovati svoju tvrtku, jedino što mu ostaje su odnosi. Upravo ti odnosi bitan su element za PR odnosno „Odnose s javnošću“ i naravno nezaboravni citat: „Show me the money“!

8. The Great Dictator (1940)

Charlie Chaplin 1940. glumi Hitlera, a svojom glumom, neverbalnom komunikacijom, alegorijom i ostalim elementima vjerno „prikazuje“ što će se dogoditi. Na kraju drži jedan od najboljih govora ikad.

9. The King’s Speech (2010)

Kralj Đuro VI. imao je velikih govornih problema, a jedna od njegovih glavnih zadaća bila je da se obraća javnosti. Engleska kruna je kroz stoljeća morala imati dobrog govornika, a upravo je u Đurino vrijeme tehnologija počela omogućavati da se njegov glas još dalje čuje putem radija. Ovaj film vjerno prikazuje kako svatko uz vježbu, koncentraciju i ponavljanje može postati dobar govornik, čak i ako ima govornu manu.

10. Notting Hill (1999)

Jednostavno odličan film.

Pročitaj još tekstova