Contact
Kontakt

Iz godine u godinu profit im raste, no oni žele reference

Piše: CTA komunikacije
Datum: 12/03/2021
Kategorija: Press

Gordan Turković, suvlasnik i izvršni direktor agencije CTA komunikacije, smatra da je  posljednjih godina, a pogotovo lani, zahvaljujući potporama o samozapošljavanju bio vidljiv trend osnivanja manjih komunikacijskih agencija, a dio ih je, tvrdi on, imao jasan cilj i vezan je uz klijente s kojima je radio u sklopu neke veće agencije. Njegova agencija, naglašava, nije koristila mjere samozapošljavanja, niti je preuzimala klijente agencije u kojoj je radio prije pokretanja CTA komunikacija. Krenuli su od početka.

“Ljudi su non – stop na pametnim telefonima i time povećavaju šansu da naše poruke dopru do njih. Sve se pretvara u aplikaciju kojom se ljudima olakšava život.”

Mjesto na tržištu

– Da bi pronašle svoje mjesto na hrvatskom tržištu, male agencije moraju biti fleksibilnije, brže i kreativnije od većih agencija koje postoje dugi niz godina. Mi smo agencija koja gaji sveobuhvatni komunikacijski pristup. Osmišljavamo i provodimo integrirane kampanje te, ovisno o potrebama projekta,  nudimo usluge odnosa s javnošću, digitalnog marketinga, izrade kreativnih marketinških koncepata, grafičkog dizajna, produkcije audio i  vizualnog sadržaja, planiranja i zakupa medija  te edukacije, kao i izrade web stranica i ostalih web rješenja – pojašnjava Turković i dodaje:

– Naši su klijenti dosad dolazili iz sektora poput zdravstva i farmacije, brzorastuće dostavljačke industrije, trgovine, tehničke zaštite, turizma, investicija, građevine, arhitekture javne uprave i udruga.

Riječ je o agenciji koja posluje tek dvije godine, ali je već lani, unatoč krizi, ostvarila značajan rast prihoda. Turković smatra da je za CTA komunikacije od samog rasta puno važnije to što je u kratko vrijeme dobila značajne reference. Prema njegovim riječima, u komunikacijama je već neko vrijeme prisutan trend da se sve ono što se nekad radio manualno i analogno, digitalizira i automatizira.

–  Sve se pretvara u aplikaciju na mobitelu kojom se ljudima olakšava  život, izbjegava šalter ili nepotrebna papirologija. Komunikacijska industrija sve uže surađuje s IT industrijom. U proteklih deset godina svjedočio sam kako se odnosi s javnošću, društvene mreže i oglašavanje mijenjaju. Ljudi su non – stop na tim uređajima i samim time povećavaju našu šansu da im na taj način šaljemo poruke – nadodao je Gordan Turković.

Velik skok

– Rekao bih da je to jednako velik skok u pristupu marketinškim kampanjama kao što je to bilo sredinom 20.stoljeća kada su u SAD-u agencije shvatile da su televizije sve više prisutne u kućanstvima te da obavezno moraju imati svoje reklame i na tom mediju, inače bi izgubile utrku sa svojim konkurentima. Stoga je jedna od naših glavnih strateških preokupacija predviđati nove trendove u komunikacijama i aplicirati ih na tržišta na kojima radimo – ističe Turković. Na pitanje je li bolje biti specijalizirana i nišna agencija ili veliki sustav, odgovara da u ovom trenutku još uvijek postoji prostor za sve, ali upozorava da će se taj prostor u bliskoj budućnosti značajno smanjiti.

– Klijenti već imaju potrebu zatvarati sve komunikacijske usluge u jednoj tvrtki. Osobno preferiram da naši kolege u CTA komunikacijima, koji vode projekte, razumiju kako funkcionira cijeli proces i znaju što, za postizanje svog strateškog cilja, mogu zatražiti i dobiti, primjerice od dizajnera – napominje Turković.

Krizne situacije

Turković smatra da i u javnom i u privatnom sektoru ima različitih situacija jer još uvijek postoje pojedinci ili tvrtke koji u potpunosti ne shvaćaju što radi komunikacijska industrija i na koji način kvalitetno strateško komuniciranje može poboljšati njihovo poslovanje.

– Ako ćemo govoriti, recimo, o segmentu odnosa s javnošću, za neke su to još uvijek oni koji nešto pišu i kažu nam gdje trebamo sjediti na događajima. Mnogi od njih postaju svjesni važnosti naše struke tek kad ih neki komunikacijski stručnjak izvuče iz neke krizne situacije ili im osmisli kampanju koja rezultira da netko konačno obrati pozornost na njihove proizvode ili usluge. Postoje tvrtke koje još uvijek nemaju definirane odjele koji se bave isključivo komunikacijom, a u javnom sektoru, posebno lokalnoj i regionalnoj samoupravi, dužnosnici se sjete komunicirati svoje projekte tek koji mjesec uoči izbora. Dosta njih se začudi kad onda i izgube te projekte – zaključuje Turković.

Ispravili smo jednu ogromnu nepravdu

Kampanjom “Nešto zbilja važno” pomogli smo udruzi Brački pupoljci da se konačno izbori za besplatni trajektni prijevoz za djecu s teškoćama u razvoju sa svih hrvatskih otoka. Njome smo ispravili jednu ogromnu društvenu nepravdu, i vjerujem, pokazali drugima da se i oni mogu izboriti za svoja prava, naglašava Turković.  Uspjeh  i značaj kampanje je, kako dodaje Turković, vidljiv i kroz to što je osvojila čak pet nagrada: krovnu hrvatsku nagradu za odnose s javnošću, Grand PRix Hrvatske udruge za odnose s javnošću i četiri međunarodne nagrade. Dobila je, naglašava, i vodeću svjetsku PR nagradu Golden World Awards for Excellence Međunarodne udruge za odnose s javnošću, kao i još tri prestižne: Eventiada IPRA GWA u konkurenciji iz zemalja istočne Europe, Zajednice nezavisnih država i središnje Azije i dvije European Excellence Awards u kategoriji nevladinih udruga te posebnu nagradu žirija za najbolju kampanju u Europi.

Izvor: Jutarnji list (tiskano izdanje 12.3.2021.)

Pročitaj još tekstova