„Nešto zbilja važno” kao primjer uspjeha altruizma i izvrsnosti struke

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email
‘Nešto zbilja važno’ kao primjer uspjeha altruizma i izvrsnosti struke-min

Kako je komunikacijska kampanja udruge Brački pupoljci promijenila zakon

Nešto zbilja važno. Upravo tako zove se kampanja koju je zajedno s Udrugom roditelja djece s teškoćama u razvoju Brački pupoljci odradila agencija CTA komunikacije. Ono što se krilo iza svih komunikacijskih aktivnosti bila je jedna želja – utjecati na promjenu zakona.

Iza Udruge „Brački pupoljci” u tom trenutku bilo je čak deset godina bezuspješne borbe kojom se nastojalo sa svih hrvatskih otoka omogućiti besplatan trajektni prijevoz i neometan odlazak na terapije za djecu s teškoćama u razvoju.

Iako se u određenom trenutku učinilo da cilj nikada neće biti postignut, uigrani tim Bračkih pupoljaka i CTA komunikacija uvjerio ih je u suprotno. Sama kampanja nagrađena je tijekom 2020. s nizom domaćih i međunarodnih komunikacijskih nagrada.

Na putu do cilja prepreka je, ističe izvršni direktor CTA komunikacija Gordan Turković, bilo mnogo, ali čini se niti jedna dovoljno velika da spriječi onaj čisti altruizam.

Ruka spasa

“Naime, većina ljudi otoke percipira prvenstveno kao bezbrižna mjesta za ljetni odmor, a zaboravljaju da tamo život traje i ostatak godine. Zimi ste često odcijepljeni od kopna zbog nevremena, a možda vam je baš u tom trenutku potrebna hitna pomoć.

Zamislite kako je tek živjeti na otoku kao dijete s teškoćama u razvoju, a nemate ni adekvatne zdravstvene institucije za pohađanje prijeko potrebnih terapija. Stoga je ovisnost ovih otočnih obitelji o kopnu još i veća, a trošak koji mjesečno premašuje i 3000 kuna za trajekt jednostavno je neodrživ”, objasnio je Gordan Turković ishodište problema.

Medijima je trebalo nametnuti temu koja uopće nije bila zastupljena u javnom prostoru. Informirati o ovoj situaciji što veći broj ljudi te tako stvoriti pritisak na vladajuće da konačno obrate pozornost na Udrugu i njezine zahtjeve.

Potrebno je bilo, dodaje naš sugovornik, da vladajući shvate kako su djeci i roditeljima ugrožena osnovna ljudska prava. Imali su težak zadatak, a uz članove Udruge i Turkovića, glavni kotačići kampanje bili su i Mate Mladina i Gina Victoria Damjanović te Valentina Mezdić, Eli Čerkezović i Petar Tanta iz CTA komunikacija. Kombinacijom nesebičnosti i truda uspjeli su ostvariti ono što se do tada činilo nezamislivim.

“Jednom kad smo konačno temu uspjeli nametnuti u medijskom prostoru, najvažnije je bilo brzo proširiti bazu potpore, kao i vršiti kontinuirani pritisak da se stvari pomaknu s mrtve točke. Ključnu ulogu odigrali su, kako nacionalni, tako i vodeći dalmatinski mediji. Uskoro su se preko društvenih mreža uključili i brojni građani. Za kampanju s budžetom od 0 kuna koja je ovisna o organskom dosegu poruke, ovo je bilo bitno, kao i potpora slavnih osoba koja se širila internetom”, rekao je Turković.

Kampanja “Nešto zbilja važno”, slažu se iz CTA komunikacija, bila je i svojevrstan emocionalni uteg. Brojnim obiteljima bili su ruka spasa, a upravo gledajući iz te perspektive i odgovornost je bila veća.

Neuspjeh međutim nije bio opcija te se nadaju da su kampanjom svim marginaliziranim društvenim skupinama dali do znanja kako se mogu izboriti za svoja prava.

Sjajan niz priznanja

Kampanja je zbilja odjeknula, a nagrade koje su pristigle na adresu Udruge i agencije pokazuju da su napravili uistinu dobar posao. Do konca 2020. kampanja je osvojila čak pet nagrada: krovnu hrvatsku nagradu za odnose s javnošću, Grand PRix Hrvatske udruge za odnose s javnošću (HUOJ), kao i četiri velike međunarodne nagrade.

Nagrađena je najprestižnijim svjetskim PR priznanjem Golden World Awards for Excellence Međunarodne udruge za odnose s javnošću (IPRA) te još trima prestižnima komunikacijskim nagradama: dvije European Excellence Awards dobivene pobjedom u kategoriji nevladinih udruga i organizacija te posebnom nagradom žirija za najbolju kampanju u Europi među 350 finalista u 60 kategorija, kao i nagradom Eventiada IPRA GWA u konkurenciji iz zemalja istočne Europe, Zajednice nezavisnih država i središnje Azije.

To „Nešto zbilja važno” čini jednom od najnagrađivanijih komunikacijskih kampanja u Hrvatskoj, ali i šire.

„Vjerujem kako su ova pobjeda i izmjena zakona, kao i nagrada svjetske komunikacijske struke, potvrdile da su vrijednosti koje „Brački pupoljci” zastupaju univerzalno prepoznate te da više nikad nijednom djetetu s teškoćama u razvoju ne smije biti uskraćena prilika za normalan život. To će zauvijek ostati nešto zbilja važno!”, zaključio je izvršni direktor CTA komunikacija Gordan Turković.

Iako agencija postoji tek dvije godine, već su uspjeli napraviti hvalevrijedne društvene promjene i proširiti tim. Fleksibilnost i brzinu u radu, koju kao manja agencija imaju, iskoristili su na najbolji mogući način, napreduju svaki dan i svojim klijentima omogućuju da rastu kroz različite projekte.

Izvor: Poslovni dnevnik