Rješenje
Hrvatska udruga oboljelih od cistične fibroze kampanju „Kaftrio – udah života“ pokrenula je u travnju 2021., postavivši tako temelje za komunikaciju prema javnosti, a naš stručni tim uključio se 15. srpnja 2021., što je ujedno označilo službeni početak pojačanih medijskih aktivnosti. Kako se radi o društveno odgovornom projektu, ostvarena je suradnja s određenim nacionalnim i lokalnim medijima te novinarima koji su pratili kampanju od samog početka.
Objave za medije bile su oblikovane pomoću narativa kojeg je omogućila Hrvatska udruga oboljelih od cistične fibroze. U sklopu kampanje kreirana su priopćenja za medije kao odgovor na svaku sjednicu Povjerenstva za lijekove HZZO-a. koja je zaključena bez konkretnog pomaka u smjeru uvrštavanja lijekova na osnovnu listu. Nakon četiri sjednice, održane 11. svibnja, 8. lipnja, 6. srpnja te 7. rujna 2021., na kojima je zahtjev za uvrštenje lijekova bivao odbijan, kampanja je urodila plodom krajem rujna kada je Povjerenstvo za lijekove odlučilo uvrstiti sva tri lijeka na osnovnu listu HZZO-a. Čitav put do cilja nije bio lak.
Naime, osim kontinuiranih aktivnosti na društvenim mrežama Udruge, slani su službeni dopisi HZZO-u, premijeru Andreju Plenkoviću, ministru zdravstva Viliju Berošu te predsjedniku Zoranu Milanoviću, kao svojevrstan apel za zauzimanje za oboljele. Također, 29. srpnja kreirana je peticija, s namjerom prikupljanja 20.000 potpisa, a čiji je cilj, u samo tri mjeseca, premašen. Do kraja rujna, preko 34.000 ljudi izrazilo je podršku apelima Udruge što je pokazalo da su ljudi itekako svjesni neravnopravnog položaja u kojem su se nalazili svi oboljeli od ove teške i smrtonosne bolesti u Hrvatskoj.
U periodu od 15. srpnja 2021. do 23. rujna 2021., kampanja je generirala preko 260 organskih objava u medijima, od čega je 249 objava na nacionalnim, regionalnim te lokalnim internetskim portalima. Govoreći o televizijskim emisijama, treba naglasiti da je kampanja dospjela u nekoliko priloga za središnji Dnevnik HRT-a, kao i za Dnevnik Nove TV. Kampanja „Kaftrio – udah života“ izazvala je velik odaziv javnosti i generirala značajnu količinu korisnički kreiranog sadržaja (UGC). Na društvenim mrežama, uz hashtag #kaftrioudahživota, podršku je pružilo i mnoštvo poznatih ličnosti, kao što su primjerice Zlatko Dalić te čitava Hrvatska nogometna reprezentacija, Sonja Kovač, Jelena Perčin, Hana Hadžiavdagić Tabaković, Ivan Dečak, Nevena Rendeli, Mario Petreković, Jelena Perić, Natko Beck i brojni drugi.
Nakon nešto više od dva mjeseca medijskog pritiska, cilj kampanje je ispunjen, te su 23. rujna 2021. lijekovi Kaftrio, Kalydeco i Orkambi uvršteni na osnovnu listu HZZO-a što je označilo veliku pozitivnu promjenu za naše društvo, a za sve oboljele obilježilo početak novog, boljeg života bez straha za ono što donosi sutra.