Kampanja „Kaftrio – udah života“ za Hrvatsku udrugu oboljelih od cistične fibroze

Kaftrio

O klijentu

Nemogućnost dostojnog liječenja, gušenje u kašlju, iscrpljujuće terapije koje samo djelomično ublažavaju simptome i brojni drugi problemi koji iz toga proizlaze bili su svakodnevica oboljelih od cistične fibroze. Okupljeni u Hrvatsku udrugu oboljelih od cistične fibroze, članovi su svakodnevno ulagali napore da javnosti približe problematiku njihove bolesti, no vrijeme je prolazilo, oboljeli su umirali, a vladajući nisu ništa poduzimali. Upravo zato u travnju 2021. ova neprofitna organizacija pokrenula je kampanju Kaftrio – udah života i to s ciljem da se izbori za uvrštavanje lijekova Kaftrio, Kalydeco i Orkambi na osnovnu listu lijekova Hrvatskog zavoda za zdravstveno osiguranje.

S obzirom na to da je cistična fibroza genetska, neizlječiva i smrtonosna bolest koja zahvaća mnoštvo sustava u tijelu te uzrokuje česte upale pluća, intenzivne probavne smetnje, neplodnost i brojne druge probleme, spomenuti lijekovi oboljelima znače život. Prepoznavši poziciju ove ranjive skupine koja broji oko 150 osoba, naš stručni tim angažirao se kako bi im pomogao u borbi za dostojno liječenje. 

Izazov

Zadatak tima CTA komunikacija bio je osigurati medijsku popraćenost ove kampanje te putem društvenih mreža Udruge proširiti informacije o životima oboljelih senzibilizirajući javnost za ovu bitnu društvenu temu. Cilj same kampanje bio je oboljelima od cistične fibroze omogućiti prijeko potrebne lijekove koji se u svijetu već godinama koriste, a kod nas nisu bili uvršteni za osnovnu listu lijekova Hrvatskog zavoda za zdravstveno osiguranje.

Naime, usprkos svim nastojanjima oboljelih, prije provođenja kampanje „Kaftrio – udah života“, u Hrvatskoj su se tretirali samo simptomi cistične fibroze, a nikada uzrok. Uz takvu terapiju koja samo ublažava simptome, prosječni životni vijek oboljelih bio je između 30 i 40 godina, no spasonosnim lijekovima Kaftrio, Kalydeco i Orkambi on se značajno produžuje uz poboljšanje i olakšavanje dnevne rutine. 

Rješenje

Hrvatska udruga oboljelih od cistične fibroze kampanju „Kaftrio – udah života“ pokrenula je u travnju 2021., postavivši tako temelje za komunikaciju prema javnosti, a naš stručni tim uključio se 15. srpnja 2021., što je ujedno označilo službeni početak pojačanih medijskih aktivnosti. Kako se radi o društveno odgovornom projektu, ostvarena je suradnja s određenim nacionalnim i lokalnim medijima te novinarima koji su pratili kampanju od samog početka.

Objave za medije bile su oblikovane pomoću narativa kojeg je omogućila Hrvatska udruga oboljelih od cistične fibroze. U sklopu kampanje kreirana su priopćenja za medije kao odgovor na svaku sjednicu Povjerenstva za lijekove HZZO-a. koja je zaključena bez konkretnog pomaka u smjeru uvrštavanja lijekova na osnovnu listu. Nakon četiri sjednice, održane 11. svibnja, 8. lipnja, 6. srpnja te 7. rujna 2021., na kojima je zahtjev za uvrštenje lijekova bivao odbijan, kampanja je urodila plodom krajem rujna kada je Povjerenstvo za lijekove odlučilo uvrstiti sva tri lijeka na osnovnu listu HZZO-a. Čitav put do cilja nije bio lak.

Naime, osim kontinuiranih aktivnosti na društvenim mrežama Udruge, slani su službeni dopisi HZZO-u, premijeru Andreju Plenkoviću, ministru zdravstva Viliju Berošu te predsjedniku Zoranu Milanoviću, kao svojevrstan apel za zauzimanje za oboljele. Također, 29. srpnja kreirana je peticija, s namjerom prikupljanja 20.000 potpisa, a čiji je cilj, u samo tri mjeseca, premašen. Do kraja rujna, preko 34.000 ljudi izrazilo je podršku apelima Udruge što je pokazalo da su ljudi itekako svjesni neravnopravnog položaja u kojem su se nalazili svi oboljeli od ove teške i smrtonosne bolesti u Hrvatskoj. 

U periodu od 15. srpnja 2021. do 23. rujna 2021., kampanja je  generirala preko 260 organskih objava u medijima, od čega je 249 objava na nacionalnim, regionalnim te lokalnim internetskim portalima. Govoreći o televizijskim emisijama, treba naglasiti da je kampanja dospjela u nekoliko priloga za središnji Dnevnik HRT-a, kao i za Dnevnik Nove TV.  Kampanja “Kaftrio – udah života” izazvala je velik odaziv javnosti i generirala značajnu količinu korisnički kreiranog sadržaja (UGC). Na društvenim mrežama, uz hashtag #kaftrioudahživota, podršku je pružilo i mnoštvo poznatih ličnosti, kao što su primjerice Zlatko Dalić te čitava Hrvatska nogometna reprezentacija, Sonja Kovač, Jelena Perčin, Hana Hadžiavdagić Tabaković, Ivan Dečak, Nevena Rendeli, Mario Petreković, Jelena Perić, Natko Beck i brojni drugi. 

Nakon nešto više od dva mjeseca medijskog pritiska, cilj kampanje je ispunjen, te su 23. rujna  2021. lijekovi Kaftrio, Kalydeco i Orkambi uvršteni na osnovnu listu HZZO-a što je označilo veliku pozitivnu promjenu za naše društvo, a za sve oboljele obilježilo početak novog, boljeg života bez straha za ono što donosi sutra.  

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email