Prvi put u povijesti dodjele nagrada, manje od milijun ljudi gledalo je dodjelu Video Music Awards 2021. na MTV -u, ceremonije koja je svoj početak imala 1984.godine. Pad gledanosti doveo je VMA 2021. održane u New Yorku na najnižu razinu od samo 900.000 gledatelja na MTV-u, iako je ukupna gledanost bila nekoliko milijuna zahvaljujući tome što se svečanost prikazivala na ukupno 13 kanala.
Najgore brojke u proteklih 37 godina
Prije nego što je „M” na MTV -u prestao označavati music, odnosno „glazbu”, Video Music Awards desetljećima su bili golemi spektakl gledanosti. Ova je dodjela nagrada najveću gledanost imala 2011. s 12,4 milijuna gledatelja, čime je pobijedila dotadašnji rekord od 11,95 milijuna iz 2002.
Nagrade Video Music Awards 2011. donijele su MTV-u najveću publiku u povijesti kanala, ali 10 godina kasnije, rascjepkani medijski krajolik, sve manji interes za gledanjem uživo dodjele nagrada na TV-u, doveo je do velikog pada gledanosti.
Gledanost ovogodišnjih Video Music Awardsa pala je za 31 % u odnosu na prošlu godinu kada je 1,3 milijuna ljudi pratilo godišnju ceremoniju na MTV-u. Ovogodišnjih 900.000 gledatelja predstavlja petu godinu zaredom na kojoj je smanjena gledanost Video Music Awardsa, računajući i brojke drugih kanala kao što su VH1, Comedy Central, BET, CW, koji prenose ovu dodjelu nagrada.
2021. VMA postigao je nešto više od 600.000 gledatelja na CW -u (u odnosu na 871.000 prošle godine), 400.000 na Nicku na Niteu i BET -u zajedno, 186.000 na TV Landu, 159.000 na kanalu Paramount i 149.000 na VH1.
Pad gledanosti, no uspjeh na društvenim mrežama
Unatoč padu gledanosti, Video Music Awards 2021. bili su vrlo uspješni na društvenim medijima, prema Nielsenu generirajući čak 40,1 milijuna interakcija, što je za samo 5% manje od najvećeg američkog sportskog događaja godine – Super Bowla. Zanimljivo je da je dodatan interes javnosti na internetu pojačan svađom između pjevača Machine Gun Kellyja i bivšeg UFC-ovog prvaka Conora McGregora, što je još više potaknulo komentara na svim društvenim mrežama.
Dodjele nagrada na tradicionalnoj televiziji općenito gube gledatelje pa je tako Zlatni globus 2021. doživio je dramatičan pad od 63 % u odnosu na 2020. (6,9 milijuna gledatelja u odnosu na 18,3 milijuna).
Ne znamo je li MTV razmišlja o promjeni koncepta emitiranja svojih dodjela nagrada no svakako vidimo da je prestao potencijalnim gledateljima biti zanimljiv tradicionalni prikaz na TV-u. Traži se dodatna interakcija sa svojim prijateljima ili drugim osobama koje zanima sličan sadržaja što se manifestira okretanjem prema društvenim mrežama i drugom online sadržaju.