Kao što je i bilo za očekivati, Meta predano radi na unapređenju korisničkog iskustva putem integracije generativne umjetne inteligencije (AI) na svojim vodećim platformama.
Međutim, tek kroz napore Alessandra Paluzzija, razvojnog programera koji neumorno istražuje kod aplikacija u potrazi za neotkrivenim funkcijama, dobivamo dragocjen uvid u karakteristike koje nas potencijalno očekuju u budućnosti.
Kad ti treba razgovor, tu je chatbot – tvoj novi prijatelj
Već bi se idućeg mjeseca Metine platforme, Facebook i Instagram, mogle obogatiti novim članovima – naprednim chatbotovima opremljenim raznovrsnim AI personama.
Kreirani s vizijom pružanja odgovora na pitanja, korisnih savjeta, asistencije u sastavljanju poruka te olakšavanja navigacije kroz platformu, moći će, ako je vjerovati navodima, komunicirati u stilu Abrahama Lincolna, dijeliti preporuke za putovanja u stilu „surfera” i prigrliti čak 28 dodatnih osobnosti.
Sličan potez napravio je i Snapchat u veljači ove godine s opcijom My AI. Funkcija korisnicima omogućuje interakciju s umjetnom inteligencijom, pružajući im savjete o savršenim poklonima za prijateljice, pa čak i smjernice za vješto laganje roditeljima o putovanju s 18 godina starijim muškarcem.
Naravno, značajka je izazvala osjećaje zabrinutosti – kako među roditeljima koji strahuju oko aktivnosti svoje djece na platformi, tako i među samim korisnicima koji realističnu prirodu značajke percipiraju zastrašujućom.
No, Meta vjeruje da će chatbotovi potaknuti znatno veći angažman među korisnicima. Sve u svemu, imaju potencijal prikupiti velike količine podataka, što bi moglo pomoći Meti da preciznije cilja korisnike relevantnim oglasima, a javnosti da se dodatno zabrine oko svoje privatnosti.
Paralelno s tim, postavlja se i pitanje hoće li mlađe generacije razviti emocionalnu povezanost s virtualnim entitetima na društvenim mrežama, smatrajući ih prijateljima s kojima će dijeliti intimne aspekte svakodnevnog života.
Ne znaš svoj stil pisanja? Zna AI!
Jedna od dodatnih značajki koju Instagram razmatra je i mogućnost generiranja komentara putem umjetne inteligencije. Naravno, kako bi AI naučio govorne obrasce svakog pojedinog korisnika morat će pretražiti prethodne komentare i povijest objava.
AI kao mogući spas i u hororu zvanom grupni razgovor
Sigurno je svatko od nas barem jednom bio u situaciji da sudjeluje u grupnom razgovoru sa stotinama poruka u sat vremena, tražeći nekoga tko će mu ukratko natipkati o čemu je riječ. Izgleda da će nam u budućnosti upravo umjetna inteligencija moći pružiti taj sažetak.
No, pitanje je hoće li uspješno dešifrirati hijeroglife od poruka, tipfelere i usputne informacije kako bi uistinu mogao izdvojiti bitnu poruku – ponekad ni nama samima to ne uspije.
Klikom do AI naljepnica i brisanja neželjenih detalja s fotografija
Još jedna značajka koja bi mogla dočekati svjetlost dana su AI naljepnice koje će se moći koristiti u okviru Priča (eng. Stories) i u inboxu.
Dovoljno je unijeti određenu frazu, a AI će prema tome kreirati jedinstvenu i personaliziranu naljepnicu. Nakon toga, korisnici će imati priliku dijeliti je međusobno, dodatno potičući angažman i interakcije na platformi.
Osim što će pomoći kreirati potpuno nove vizuale, umjetna inteligencija će olakšati i uređivanje postojećih. Uz sve efekte koji se nude na Instagramu i opcije uređivanja, čini se da će se napokon pojaviti i funkcija koja će omogućiti jednostavno uklanjanje ili zamjenu neželjenih objekata s fotografija. Time ćemo napokon moći reći zbogom Canvi, Photoshopu i upitnim platformama za uklanjanje predmeta sa slika.
Bez transparentnosti ništa!
Umjetna inteligencija postupno će prožeti svaki aspekt Instagrama, omogućavajući komentiranje, pričanje i uređivanje na potpuno novoj razini. No, s rastom ove tehnologije, raste i potreba za jasnoćom i otvorenošću.
Koračajući stazama koje je TikTok već utabao, Instagram planira uvoditi oznake koje će jasno označiti slike stvorene pomoću umjetne inteligencije, pružajući korisnicima uvid u njihovo podrijetlo.
Iako će moći prepoznati sadržaj nastao Metinim AI alatima, ostaje pitanje hoće li prepoznati AI sadržaj generiran drugim aplikacijama.