Contact
Kontakt

Dinara i planiranje improvizacije

Piše: CTA komunikacije
Datum: 17/07/2025
Kategorija: Iz prakse

Nakon puna dva mjeseca intenzivnih priprema, napokon se možemo ispružiti na kauč i na malim ekranima pogledati naš najnoviji televizijski spot za klijenta Cetinu. Projekt kojeg ćemo dugo pamtiti, ne samo zbog koncepta te prekrasnih video i audio materijala koje smo snimili, već i zbog nevjerojatnih izazova koje nam je donijela Dinara.

Planina koja ne oprašta improvizaciju.

Od samog početka znali smo da nas čeka zahtjevno snimanje, no na fleksibilnost i brzinu reakcije koju je od nas zahtijevala Dinara, nitko nas nije mogao pripremiti. Upravo iz tog razloga, odlučili smo podijelili ovaj mali sneak peako razvoju kampanje, ali i snimanju njezinog krovnog spota.

Svaki detalj — od logistike, opreme, do sigurnosti ekipe — morao je biti pomno isplaniran.

I sva ta priprema nije značila ništa… jer kad Dinara kaže: „nisam fotogenična s ove strane”, skupljaš svu opremu i krećeš ispočetka.


O samoj kampanji

Početni izazovni faktor kampanje „Najljepša priča iz prirode“ bilo je oslanjanje na postojeću awareness kampanju, no s jasno definiranom potrebom za svježim pristupom.

Prirodna mineralna voda Cetina se, poput ostatka industrije, suočava s izazovima koji proizlaze iz specifičnosti tržišta. Možda najvažniji jest upravo zasićenost tržišta, odnosno činjenica da se Cetina mora istaknuti u okruženju u kojem potrošači svakodnevno primaju velik broj istoznačnih poruka brendova slične ponude. U takvom kontekstu, diferencijacija postaje ključna: potrebno je autentično ispričati priču o podrijetlu i vrijednostima Cetine te izgraditi emocionalnu vezu s potrošačima koji su sve zahtjevniji i informiraniji.

Treći izazov odnosi se na uvjerljivo povezivanje brenda s prirodom i održivošću. Kampanja nastoji proširiti dosadašnji narativ o vodi iz parka prirode i dodatno naglasiti univerzalne vrijednosti čistoće, kvalitete i harmonije s prirodom koja je neodvojiva od Cetine. Međutim, u praksi je to zahtjevno jer potrošači često doživljavaju ovakve poruke kao generičke ili neautentične, osobito ako nisu popraćene konkretnim primjerima i vizualizacijama koje zaista dočaravaju netaknutu ljepotu Cetine i njezine okoline.

Četvrti izazov proizašao je iz rada na produkciji. Zbog fokusa i važnosti da se kupcima dočaraju bogatstvo i prostranost Dinare, televizijski spot morao je biti snimljen na lokaciji u blizini samog vodocrpilišta te na dijelovima parka prirode koji nisu lako dostupni. Osim prirodne (ne)prohodnosti i vremenskih uvjeta na planini, dodatan izazov predstavljala je činjenica da je u blizini i poligon za domaće te međunarodne vojne vježbe.


ASMR kreativno rješenje

Nastavak kampanje „Najljepša priča iz prirode“ osmišljen je s odmakom u komunikacijskom narativu. Dosadašnji fokus na lokalno podrijetlo te očuvanje prirode nadograđen je pozicioniranjem prema širem i univerzalnijem konceptu, smjeru koji u središte pozicionira Dinaru kao najboljeg ambasadora prirode i unutarnjeg mira kojeg nam ona donosi. Podtekst kampanje morao je komunicirati ne samo informacije o proizvodu, već naglasiti i autentičnost netaknute prirode iz koje dolazi.

Televizijski spot osmišljen je kao vizualno i auditivno iskustvo koje gledatelje uvodi u autentičnu atmosferu Dinare. Spot prati dvoje protagonista, muškarca i ženu tijekom uspona, no njihovo pojavljivanje ovdje je samo motiv, dok ulogu katalizatora radnje preuzimaju zvukovi.

Konkretno, u fokusu kampanje autentični su ASMR zvukovi snimljeni na samoj lokaciji, netaknutoj divljini Dinare. Iako suptilni i naizgled jednostavni, nose snažan emocionalni i fiziološki učinak. Njihova funkcija u spotu nije samo figurativna, već i psihološka: u svijetu preplavljenom stimulansima i stalnom bukom, ovi zvukovi vraćaju pažnju na ono iskonsko i stvarno. Podsjećaju na osjećaj prisutnosti, pripadnosti i povezanosti s prirodom.

Glavne uloge ove kampanje više nisu glumci, već to postaju pjev ptica, povjetarac, krckanje grančica, šuštanje trave i sl. Naracija je minimalna, gotovo nepostojeća, sve kako bi gledateljima omogućili autentično iskustvo.

Govoreći manje, ispričali smo više.


Produkcijsko rješenje

Poseban izazov pri snimanju TVC-a predstavljala je sama lokacija. Budući da pričamo o autentičnosti lokacije, nezaobilazno je bilo snimiti video i audio sadržaj u Parku prirode Dinara. Naravno, lokacije koje najbolje prikazuju grandioznost i jedinstvenost najviše hrvatske planine, pri tome su jako teško dostupne.

Samo neki od izazova koji su nam predstavljali glavobolje;

  • Prognoza

Dinara je poznata po izrazitoj promjenjivosti i nepredvidivosti vremena zbog svog geografskog položaja i visine. Čak i u ljetnim mjesecima te unutar jednog dana moguće su iznenadne oluje i nagli padovi temperature, intenzivna kiša i jaki vjetrovi. Koliko god planirali idealne vremenske uvjete, situacija se može promijeniti svakog trenutka.

  • Lokacija

Prohodnost za automobile kao opciju ne postoji. Postoji samo djelomična dostupnost posebnim terenskim vozilima i to pod vodstvom iskusnih vozača koji poznaju teren. Također, sam teren može se promijeniti iz dana u dan. Ako je terensko vozilo prošlo po putu na location scoutingu, to ne znači da će isto biti u mogućnosti napraviti i na dan snimanja pa je za očekivati da do planirane lokacije morate doći pješke, sa svom tehničkom opremom.

  • Vojska

Pripadnici Hrvatske vojske na Dinari provode vojne vježbe, uključujući i međunarodne aktivnosti pod okriljem NATO-a. Da, možete pogoditi, međunarodne vježbe održavale su se upravo u terminima kada je bilo planirano naše snimanje, što je značilo da prohodnost nije bila samo ograničena, već u potpunosti zabranjena. Ne nekoliko dana, već 2 mjeseca. Plan vježbi je, naravno, nedostupan javnosti, što znači da informacije dobivate šturo, u zadnji tren i da sve aktivnosti i tim mora biti u pripravnom stanju.

  • Brojnost i fleksibilnost produkcijskog tima

Budući da se radi o produkciji spota s fokusom na kinematografskom doživljaju, određen broj ljudi unutar tima bio je neizbježan, no svi gore navedeni uvjeti to vam ne dozvoljavaju. Svaka dodatna osoba, kamera i komad opreme zahtijeva potencijalno dodatno vozilo ili dodatnih sat vremena vožnje do lokacije – za što nemate prostora i vremena. Jedino rješenje tada je fleksibilnost i brza reakcija tima koja je često teško izvediva zbog drugih poslovnih i osobnih obaveza.

  • Tehnički uvjeti

Ništa nije snimano u studiju pod kontroliranim uvjetima. Vjetar taj dan puše jače i dron ne može poletjeti? Ne hvata signal na planini koja vam je trebala poslužiti za key vizual? Glumac nakon cijelog dana snimanja na suncu više ne može otvoriti suzne oči? Terenac je zapeo u blatu? Lokacija s layouta više ne odgovara jer se promijenila od zadnjeg dana kada ste ju posjetili? Sve to su izazovi snimanja u prirodi.

  • Zelenilo

Za potrebe televizijskog spota željeli smo uhvatiti zelenilo na Dinari. Prvi problem je što smo zbog vremenskih uvjeta to zelenilo mogli očekivati samo tijekom kraja travnja i početkom svibnja. Nemojmo zaboraviti da nam se u tom kratkom periodu morala „poklopiti” prognoza, prohodnost lokacija zbog vojnih vježbi te fleksibilnost produkcijskom tima.

Ovo snimanje mogli bi svesti na dvije riječi – fleksibilnost i brzina. Na kojoj se apsolutno moramo zahvaliti Vertigovom timu koji stoji iza spota, te klijentu Cetina na povjerenju koje su nam povjerili pri kreiranju kampanje i strpljenju tijekom produkcije.

Pročitaj još tekstova