Svoje kolegice i kolege u uredu često šokiram ili nasmijem zanimljivim činjenicama i vijestima, a posljedično uglavnom dolaze pitanja poput “gdje si to pročitala” i “gdje pronalaziš te stvari?”
Moj odgovor u tom trenutku najčešće je – ne znam. Zato u nastavku donosim nekoliko svojih favorita za informiranje!
Generalne vijesti
Za praćenje općenitih vijesti, Instagram mi je postao sve draži jer u vrlo kratkom vremenu opravdava onu dobru, staru uzrečicu da slika govori više od tisuću riječi, a u današnjem svijetu ta slika je često i video sadržaj. Instagram profili poput @bbcnews daju, u iznimno kratkim formatima, pregled najvažnijih događanja u cijelom svijetu. Za glavne vijesti u posljednja 24 sata dovoljno je proći kroz serijal njihovih storyja koji se obično sastoje od fotografije, naslova i linka na cijelu vijest – brzo i pregledno. Sličan format ima i @guardian.
Što se tiče vijesti iz Hrvatske, pratim ih putem Facebook objava glavnih medijskih kuća. Obavezno pratim i nekoliko lokalnih portala, posebice onih s područja iz kojeg dolazim, a preferiram i zapratiti područje kojim je obuhvaćena kampanja ili projekt na kojem trenutno radim. Što se tiče tradicionalnih medija, novine ću prolistati kad god imam priliku, radio palim odmah ujutro, no veliki sam fan i televizije te zato barem nedjeljom nastojim uloviti neki večernji dnevnik.
Novosti iz komunikacijske struke
Kao glavni medij komunikacijske industrije u regiji isprofilirao se Media Marketing, koji redovito informira, educira i prati ovu industriju. Njihov sam pratitelj još od studentskih dana kada su mi se pokazali kao najbolji izvor informacija o kampanjama i agencijama u cijeloj regiji, a i danas su jedinstveni prozor u komunikacijski svijet s brojnim vijestima i intervjuima iz Hrvatske, Srbije, Bosne i Hercegovine, Slovenije, Crne Gore i Sjeverne Makedonije.
Od studentskih dana pratim i društvene mreže Hrvatske udruge za odnose s javnošću koja novosti donosi na hrvatskoj razini, a kasnije su se važnima i korisnima pokazale i druge stranice udruga poput HURA!-e i IAB-a.
Informiranosti pridonose i naše vrijedne kolegice u CTA komunikacijama koje svakog tjedna pripremaju pregled novosti iz područja digitale (društvene mreže, AI, Google) i odnosa s javnošću, a svima najdraži dio je GenZ rubrika na kraju.
Ako ikada dobijete osjećaj da vam nedostaje poslovnih vijesti i da ne znate što je aktualno u vašoj struci – tu je LinkedIn! Praćenjem ključnih medija i aktera na poslovnoj društvenoj mreži scrollanje feeda može biti vrlo informativno.
Politika
Za hrvatsku političku dramu, praćenje domaćih medija bit će više nego dovoljno, no gdje se informirati na široj razini izvan granica Hrvatske?
Prije par godina, na preporuku kolegice, otkrila sam besplatni Politico newsletter. S obzirom na vlastite interese moguće je odabrati između više njih (London, Paris, Berlin, Global), a za mene je put pogodak bio Brussels Playbook. Osim novosti iz EU centrale, ovaj newsletter sadrži i ključne vijesti iz političkog svijeta poput aktualnih izbora u SAD-u, dok je tijekom izbora za europski parlament jednom tjedno dodatno stizao i EU Election Playbook. Ipak, najdraže mi je što često ubacuju ironične pošalice u podnaslove i tekst te koriste jezgrovite rečenice koje vam neće oduzeti mnogo vremena.
Ravnoteža je ključna!
Za razbibrigu pronađite i nekoliko stranica lakšeg sadržaja koje potiču na općenitu znatiželju. To su, na primjer, enews, ako želite znati gdje je trenutno Taylor Swift ili natgeo, gdje možete pronaći fun factove za zanimljiv početak razgovora, ali i nešto naučiti.
Istina prije svega
Područja koja vas zanimaju nastojte pratiti na samom izvoru jer ćete tako dobiti najtočniju i najobjektivniju informaciju. Imamo sreće što danas ne moramo čekati pisani proglas koji će se objesiti na oglasnu ploču Buckinghamske palače, već ćemo jednostavno vidjeti story ili objavu Kraljevske obitelji.
U pogledu trenutno najaktualnije teme – olimpijskih igara u Parizu – Olympics profil bit će vam zabavan i informativan, a i profili hrvatskih reprezentacija mogu se pohvaliti odličnim sadržajem! Za filmaše tu je theacademy, a ako ste fan brojeva i analiza, Državni zavod za statistiku uvijek ima prigodni relevantni podatak.
Ako se još pitate zašto je važno biti informiran, poznati časopis Forbes ističe kako su informacije ključne za sposobnost donošenja dobrih odluka i učinkovitu reakciju, a informiranost pridonosi sposobnostima prilagodbe i suočavanja.
Informacija ipak nekad može biti previše, ali mogu biti i zanimljive i poticajne. Filtrirajte što želite čitati i usmjerite se na stvari koje vas zanimaju i o kojima želite nešto novo čuti i naučiti. Neka vam informiranje ne bude obaveza, već nešto čemu ćete se i malo radovati svakog dana!