– Važno je upamtiti da su kvalitetni odnosi s javnošću ključni podjednako za etablirane firme, kao i za one u razvoju. Komunikaciju je potrebno integrirati i jednako vješto koristiti i kombinirati PR i marketinške alate. Firmama je to potrebno kada dođe trenutak za probijanje sljedeće granica rada – istaknuo je Gordan Turković, izvršni direktor i suvlasnik agencije CTA komunikacije tijekom panela na konferenciji „Komunikacijska izvrsnoST“ u organizaciji Split Tech Cityja.
Udruga koja okuplja splitsku IT scenu mjesec travanj posvetila je odnosima s javnošću, okupivši tako u Splitu neka od najvećih imena domaće PR scene.
Na što okupljeni trebaju paziti kada njihova tvrtka ili organizacija kreće s aktivnom komunikacijom, sumirajući tako osnove PR-a, prenio je vlasnik agencije Vrh komunikacije Luka Šipić predavanjem „Odnosi s javnošću za početnike“. Nedugo zatim se vlasnica agencije Komunikacijski laboratorij Manuela Šola dotakla položaja žena u poduzetništvu te je iz prve ruke govorila o društveno odgovornom projektu „Rukoplastika“.
Društveno odgovorne kampanje mogu potaknuti pozitivne promjene
Iako društveno odgovorni projekti imaju uvijek pozitivnu konotaciju kod publike, profesija odnosa s javnošću to nema. Da je to tako, znaju Mario Aunedi Medek, predsjednik Hrvatske udruge za odnose s javnošću i vlasnik agencije Media Val, Jerko Trogrlić, direktor tvrtke VAJT, i Gordan Turković. Oni su panelom „Bez kvalitetne komunikacije nema dobre akcije?“ uz vodstvo moderatorice Pinije Poljaković, komunikacijske stručnjakinje WWF Adria, demistificirali svoju profesiju.
Naposljetku su primjerima društveno odgovornih kampanja dokazali da područje odnosa s javnošću može pokrenuti akcije i potaknuti pozitivne promjene, i ono najvažnije – da to aktivno čini. U sklopu toga, Gordan Turković dotaknuo se kampanje „Nešto zbilja važno“, koju je sa svojim timom CTA komunikacija proveo 2019. godine, a koja je uspjela promijeniti zakon u korist Bračkih pupoljka i time djeci s teškoćama u razvoju sa svih hrvatskih otoka omogućiti besplatan trajektni prijevoz i neometan odlazak na terapije.
Ljudi se vežu za vrijednosti tvrtki
Mini PR konferencija stavila je poseban naglasak na sve segmente odnosa s javnošću koje tehnološkim tvrtkama i projektima mogu pomoći za razvoj poslovanja, ali i istaknula moć employer brandinga napomenuvši kako prava moć leži u ljudima koji su pravi brend svake tvrtke jer zajedno kreiraju vrijednosti te tvrtke.
– Firme moraju projicirati vrijednosti. Ljudi se danas više vežu za to, nego za išta drugo. Nekada bi bean bag u Googleovom uredu bio super stvar, ali sada se zaposlenici vežu više za vrijednosti koje te firme daju i koje im nude – naglasio je Gordan Turković.
Sigurno je da su ljudi tvorci ideja koju industriju guraju naprijed, ali oni moraju biti i „ljepilo“ koje će gurati naprijed i najranjivije skupine društva te pritom ne zadržavati znanje samo za sebe, već ga dijeliti. Upravo su tako svi predavači nesebično podijelili znanje u jednosatnom završnom dijelu „Shoot me if you can“ gdje je publika imala priliku postavljati im pitanja, a koji u cijelosti možete pogledati na YouTubeu.