Contact
Kontakt

Iz Las Vegasa je krenula spektakularna evolucija DOOH oglašavanja

Piše: CTA komunikacije
Datum: 09/10/2023
Kategorija: Trendovi

Kad je kasno navečer, 29. rujna, kroz The Edgeovo pojačalo zagrmio uvodni riff pjesme „Zoo Station”, u Las Vegasu je službeno otvoren „Sphere”, revolucionarna koncertna dvorana za koju stručnjaci već sad tvrde da će promijeniti zabavnu industriju. 

Sphere je u izgradnji bio pune četiri godine, uz trošak koji se na kraju zaustavio na iznosu od 2.3 milijarde dolara. Interijer dvorane obložen je najvećim LED ekranom na svijetu, koji se proteže na 15 tisuća kvadratnih metara uz razlučivost od 16K, a eksterijer dvorane od 54 tisuće kvadratnih metara također je gotovo u potpunosti obložen LED ekranima. 

Dakako, sukladno jednom od najomraženijih prodajnih izraza – to nije sve. Sphere je naime opremljen sa 167 tisuća zvučnika, koji su ugrađeni čak i u pod, a dvorana može ugostiti nešto više od 18 tisuća ljudi. 

„Najbolje vizualno i zvučno iskustvo koje se može doživjeti”

Ovo čudo tehnologije rezidencijom od 25 koncerata otvara U2, bend koji je sa svakom novom turnejom kroz posljednjih 30 godina, uvijek pomicao i tehnološke granice i svaki put postavljao još više standarde.

Ako imate mobilni uređaj i profil na nekoj od društvenih mreža, šanse da niste vidjeli barem nekoliko sekundi showa koji se trenutno održava u Sphereu ravne su nuli. AVClub tako pomalo karikaturno navodi da je prvim koncertima u Sphereu čovječanstvo dostiglo svoj vrhunac, Rolling Stone piše da se radi o kvantnom iskoraku za koncertnu industriju, dok The Telegraph navodi kako se radi o najboljem vizualnom i zvučnom iskustvu koji ste mogli vidjeti ili čuti u životu. 

Osim što će zauvijek promijeniti način na koji će razmišljati zabavna industrija, Sphere istovremeno predstavlja ogroman iskorak u DOOH (digital – out of home) oglašavanju. Naime, dvorana je po prvom uključenju vanjskih LED ekrana postala najveća vizualna atrakcija u Las Vegasu, a možda i u svijetu. 

NBA kao prvi zakupljivač oglašivačkog prostora

To je vrlo brzo detektirala i oglašivačka industrija pa se Sphere još prije nekoliko tjedana transformirao u košarkašku loptu. Upravo je NBA prva prepoznala potencijal koji leži u najvećem sferičnom objektu na planetu. 

– Sphere je prvi objekt ovakve vrste i prirodno privlači pogled svakoga tko naiđe na nju. Ako je usporedite s raznim medijskim prilikama na otvorenom, ona je definitivno veoma vidljiv i jedinstven način da se probijete kroz nered – objasnila je Tammy Henault, glavna direktorica marketinga NBA-a, u razgovoru za Digiday

– Ovo je ogromna prilika za stvaranje svojevrsnog spektakla, a da pritom ne razmišljate u dvije dimenzije i o jednostavnim porukama, jer je ovo šansa da budete interaktivni. Tek počinjemo razumijevati ogromne prilike za brendove, ali činjenica je da se svakako radi o spektaklu i na to se brendovi mogu osloniti – rekao je Guy Barnett, dopredsjednik strategije brenda i kreativnog razvoja u Sphere Entertainmentu.

Koliko će točno stajati zakup Spherea još nije poznato, ali će svakako varirati ovisno o dobu dana, sezonalnosti i trajanju sadržaja koji će se prikazivati. Ono što je sigurno je da će brendovi morati razmišljati u tri dimenzije. 

– Vidjet ćemo kako će sve ovo evoluirati i kakav bi sadržaj na Sferi mogle emitirati tech kompanije, automobilske kompanije, avio prijevoznici ili osiguravajuća društva – kako bi i oni mogli ispričati priču na „platnu” ovakvih dimenzija, dok je na njega usmjerena sva ta pažnja – objasnio je David Hopkinson predsjednik MGS Sportsa, sestrinske tvrtke koja je vlasnik Spherea. 

Istinska evolucija u prijestolnici konzumerizma

– Za razliku od većine oglašivačkih kampanji, u kojima korisnik vidi oglas kad je on prikazan, vjerujemo da prava moć Spherea leži u činjenici da će oglašivačka moć biti potencirana kroz društvene mreže i – što će kreativa biti bolja, to će i moć sadržaja biti još veća – zaključio je Hopkinson. 

S njim se slaže i Alejandro Donzis, suvlasnik Beeyond Media: „Sphere predstavlja evolucijski iskorak u tome kako percipiramo i kako interaktiramo s oglašavanjem. Više se ne radi samo o privlačenju pozornosti, već i o stvaranju promišljenog, zanimljivog i dinamičnog iskustva za publiku.”

– Svi će fotografirati Sphere i te fotografije dijeliti na društvenim mrežama, a brendovi koji to iskoriste na pametan način će neizmjerno profitirati – zaključila je za Digiday Anna Bager, predsjednica Outdoor Advertising Association of America. 

Pogledamo li prizore s U2-ovih nastupa ili tisuće fotografija i videa koje su slučajni prolaznici zabilježili kroz nekoliko proteklih tjedana na ulicama Las Vegasa, lako je zaključiti kako je zapravo sasvim logično da se evolucija DOOH oglašavanja dogodila upravo u prijestolnici kapitalizma i konzumerizma.

Sphere je tako svojevrsni putokaz smjera u kojem će se outdoor oglašavanje razvijati, a to je smjer spektakla i blještavila kakvi dosad još nisu viđeni. A to je, kažu vlasnici Spherea, tek početak – u dugoročnom im je planu takve objekte sagraditi diljem svijeta.

Pročitaj još tekstova