Odnosi s javnošću uključuju mnoge vrste sadržaja pa tako i onaj vizualni. Naravno, prije svega, odnosi s javnošću u fokusu imaju pomno osmišljen narativ koji je nositelj čitave priče, no kada govorimo o PR kampanjama, one uvijek kao popratni materijal imaju i vizualni sadržaj koji je, posebice unazad nekoliko godina, izuzetno važan.
Što je vizualna komunikacija i zašto je važna?
Vizualna komunikacija je praksa korištenja vizualnih elemenata za prenošenje poruka, poticanje promjena ili izazivanje emocija. Radi se o vrlo širokom području koje obuhvaća grafički dizajn, fotografiju, animaciju, ilustracije ali i brojne programe za uređivanje fotografija i videa poput Photoshopa, Illustratora te Adobe Premiera.

Prilikom osmišljavanja kvalitetne PR kampanje svakako pažnju treba usmjeriti i na promišljanje i planiranje same vizualne komunikacije. Pitate se zašto? Mnogo je razloga.
Prije svega, s obzirom na činjenicu da mnoge PR kampanje nastoje doprijeti do medijskog prostora, fotografije su za to nužne. U nekim slučajevima, ako uz poziv ili priopćenje za medije ne priložite (kvalitetnu) fotografiju, moguće je da medij vašu priču uopće neće objaviti.
Osim toga, vizuali podupiru tekstualni sadržaj i ponekad mogu biti ključan faktor koji će zainteresirati publiku da pročita vijest.
Vizualna komunikacija u kontekstu društvenih mreža
Društvene mreže danas su jedan od glavnih kanala komunikacije te, uz medije, predstavljaju najvažniji segment odnosa s javnošću. Mnoge od njih u fokusu imaju upravo vizualni sadržaj stoga ako želite širu javnost upoznati sa svojom PR kampanjom, svakako ćete ju htjeti komunicirati i na društvenim mrežama.
S obzirom na to da se na društvenim mrežama svakodnevno može naići na ogromnu količinu sadržaja, posebno vizualnog, nastojite se istaknuti i vizualnu komunikaciju vaše kampanje učiniti što originalnijom kako bi vašoj ciljnoj skupini zapela za oko.
Pronalazak dobrog pripadajućeg vizualnog sadržaja je proces koji traje. Budite spremni testirati i usavršiti ga u hodu. Koristite svoje društvene kanale i PR pitcheve kao svoje testove. Isprobajte različite poruke i multimedijske vrste da biste vidjeli koje najviše odjekuju kod svake publike.
Pobuđivanje emocija vizualima
Osim toga, vizualne komponente su univerzalne jer nadilaze jezične barijere stoga su prepoznatljive diljem svijeta. Dobrim vizualima vaša PR kampanja može postići ne samo veliki regionalni već i globalni doseg.
Također, vizualna komunikacija djeluje na emocije. Ljudi su emocionalna bića, a odnosi s javnošću uvelike se oslanjaju na privlačenje emocija ljudi. To je izvrsna metoda za poboljšanje KPI-ja poput npr. angažmana publike.
Brojne studije pokazale su utjecaj vizuala, pa čak i određenih boja na postupke ljudi i odluke o kupnji. Ljudi žele kupovati od tvrtki s čijom pričom se mogu poistovjetiti.

Kako vizualna komunikacija utječe na publiku?
Osim što budi emocije, dobro osmišljena vizualna komunikacija i kvalitetni vizuali učvršćuju povjerenje javnosti u samu kampanju i klijenta za kojeg je ona kreirana.
Bilo da kampanjom nastojite povećati brand awareness, osvijestiti javnost o određenoj temi ili pak plasirati na tržište novi proizvod, ključno je u tom procesu biti dosljedan. U procesu planiranja treba jasno definirati stil vizualne komunikacije i time se voditi kroz cijelu kampanju. Upravo tako se, uz sam narativ stvara prepoznatljivost kampanje i samog klijenta.
Slika govori tisuću riječi tako da bez dobrih vizuala narativ kampanje koliko god dobar bio, ne mora nužno rezultirati uspjehom kampanje. Vizualna komunikacija potrebna je kako biste ono što nudite, odnosno plasirate na tržište, oživjelo u svijesti publike.
A što je s video sadržajem?
Kao i za fotografije i grafike, ista pravila u principu vrijede i za implementaciju video sadržaja. Osim toga, video sadržaj sve je popularniji unazad nekoliko godina i sve više kompanija se okrenulo tom kanalu komunikacije kao glavnom. Dolaskom TikToka video je doživio dodatni boom stoga sve više tvrtki ulaže veće budžete u kreiranje video sadržaja u sklopu marketinških i PR kampanja.
U konačnici, dijeljenje vizualnog sadržaja ključno je za njegov uspjeh i uspjeh same PR kampanje. Poznavanje ciljne publike i stvaranje sadržaja koji je namijenjen upravo njima dovesti će vas do aktivnog uključenja javnosti u vašu kampanju.
Ovisno o publici, koristit ćete fotografije, videozapise ili druge oblike vizualnog sadržaja. Prilagođavanjem sadržaja ciljnoj publici povećavate mogućnost usvajanja i dijeljenja, što rezultira domino efektom na svim vašim kanalima društvenih medija, dosegom šire javnosti i naposljetku uspjehom vaše kampanje.