Inovativni pristup naizgled jednostavnim, „školskim“ kampanjama ono je što nas pokreće u CTA komunikacijama. Drugim riječima, pitamo se kako neku naoko dosadnu ili možda već viđenu temu prikazati na nov i zanimljiv način koji će ostvariti zadane ciljeve i privući željen interes javnosti. Nerijetko u tom promišljanju posežemo za nekom vrstom umjetnosti, ponajviše jer je fleksibilna. Kako to u stvarnosti izgleda, pokazat će i naredna tri primjera (nagrađivanih) kampanja.
„Odvoji, razdvoji“ – džingl koji se puštao po klubovima
Krajem 2022. godine našli smo se pred zadatkom koji kao da je izašao iz udžbenika: promovirati kante za smeće. Naravno, službeni naziv je „informiranje građana Splita o uvođenju novog sustava odvajanja otpada u polupodzemne spremnike“, što je u kreativnom smislu ista stvar. Kako bismo zadržavanje ključnih poruka kampanje „Odvoji, lako je“ o ovim specifičnim kontejnerima povećali na maksimum, ali i istovremeno educirali ljude o pravilnom odvajanju otpada, naš tim je posegnuo za – glazbenom umjetnošću.
Neočekivana i originalna suradnja s Vojkom V ubrzo je nadišla granice samog Splita, s oglasa se spustila i u klubove i vrtiće, a rezultati su nam u agenciju donijeli pregršt lijepih stvari.
Zašto je upalilo?
Dosadnu temu uspjeli smo pretočiti catchy sadržaj koji je zaintrigirao javnost toliko da ga je samostalno htjela slušati. Osim kvalitete i zaigranosti samog glazbenog djela koje opisuje niz svađa suprotstavljenog otpada, čitava suradnja je bila neočekivana, a obuhvatila je, i ušla u, pore identiteta Splita i Splićana. Umjesto da informacije građanima „guramo u lice“, predstavili smo ih oslanjajući se na umjetnost, na način koji su – zavoljeli.
Lockdown izložba koja je obarala rekorde
Ovaj izlet u umjetničke vode bio je jako spontan. Nakon isplanirane cjelogodišnje strategije za promociju 70. rođendana HGSS-a, stigao je COVID-19, a naši planovi pali u vodu. Trebalo nam je nešto efektno, brzo i s velikim odjekom. Uzeli smo sve što najviše volimo kod HGSS-a: činjenicu da su heroji, da imaju 70 godina i da su prepoznatljivi po svom ironičnom humoru, pogotovo na (tadašnjem) Twitteru – i spojili to s neizostavnim sastojkom, a to je interaktivnost.
Nastala je prva izložba tweetova u Hrvatskoj, „Trending #HGSS70“ (a nakon nje još lijepih stvari).
Zašto je upalilo?
S idejom da spustimo digitalno u analogno, izašli smo iz okvira kako klasične proslave rođendana jedne organizacije, tako i klasične umjetničke izložbe. Prepoznatljiv stil HGSS-a zadržali smo i u najavama te još jednom Službu prikazali kao modernu, složnu, brzu i duhovitu. Naši glavni eksponati bili su isprintani tweetovi, a na njima pomno odabrane ironične i duhovite objave od kojih svaka nosi dublju, za život važnu, poruku.
Mediji i javnost prihvatili su to kao „nešto što jednostavno morate vidjeti“. Zbog toga su poruke kampanje o obljetnici prenesene puno šire od mikrolokacije na kojoj se izložba nalazila. 2:0 za umjetnost.
Pletenje za beskućnike i UGC na steroidima
Kada nam je Udruga Ozana u svojem Štrikeraj caféu priopćila da žele oplesti božićno drvce visine tri metra vunenim kvadratićima dimenzija 20 cm x 20 cm, rekli smo im da nisu normalni. Zatim su nam rekli da od tih kvadrata žele isplesti pregršt deka za zagrebačke beskućnike i zagrijati ih u zimskim mjesecima. Muk.
A onda smo, u narednim mjesecima, provodeći kampanju „Upletimo se“, naučili da nikada ne smijemo sumnjati u žar jedne neprofitne organizacije koja si je postavila plemenit cilj.
Tijekom adventa 2019. godine kreirali smo inicijativu za zajednice pletenja, kao i pojedince i organizacije, te njihove rukotvorine usmjerili u humanitarnu akciju. Ti mali umjetnički radovi postali su dio divovske instalacije na Europskom trgu, a zatim zagrijali čak 70 osoba koje nemaju topli dom.
Zašto je upalilo?
Upalilo je jer umjetnost ne poznaje granice ni jezike. Unutar 3500 kvadrata koji su prikupljeni tijekom akcije, svoje mjesto našle su i stotine kvadratića i iz Španjolske i Slovenije stvarajući user generated content na steroidima. Budući da pletenje ima i svoju terapijsku vrijednost, kreirali smo i video-sadržaje koji dan-danas uče ljude plesti i kukičati te dodatno motivirali ljude na uključivanje.
Je li umjetnost pravi put za Vaše kampanje?
Svaka navedena kampanja oko sebe je imala izgrađen čvrst strateški okvir, uvjet bez kojeg nema rezultata koje želite vidjeti.
Jedan od najvažnijih preduvjeta kreiranja uspješnih komunikacijskih kampanja jest poznavanje kulturnog konteksta unutar kojeg klijent djeluje. Kada ste to shvatili i našli zajednički nazivnik publika koje ciljate, narativ se praktički otkriva sam – Vaša odgovornost ostaju inovacije u pristupu koji ćete odabrati za prenošenje ključnih poruka. Umjetnost je samo jedan od puteva koji možete odabrati, no imajte na umu da ne mora uvijek biti pravi.