Contact
Kontakt

PR i marketing trendovi u Hrvatskoj: Što će biti „in” 2025.?

Piše: Petar Tanta
Datum: 30/12/2024
Kategorija: Trendovi

Sretna nova 2025!

Sada već tradicionalno dajem svoju viziju iduće godine u marketinško komunikacijskom smislu.

Godina jedva da je počela, a već smo u drugom krugu izbora. Sada je svima jasno – riječ je o kandidatima za predsjednika Republike Hrvatske, a ne Zagreba. Ti izbori završavaju kako završavaju, a mi bez predaha ulazimo u bitku za lokalne izbore, privodeći kraju ovaj izborni ciklus super izborne godine i sve što ju prati. U svibnju napokon završavamo s izborima na neko vrijeme i prebacujemo se u lijeno ljeto bez nogometno-olimpijskih stresova i „Toči, Joško, toči“ reklama.

Mediji

Nažalost, medijski svijet suočava se s izazovima. Mediji su već u napetosti, očekujući udar – bilo zbog novog zakona o oglašavanju igara na sreću, bilo zbog najnovije odluke distributera tiskovnih izdanja dnevnih i tjednih novina. Nitko nije siguran kako će to izgledati nakon 1. siječnja 2025. no vjerujem kako će se po starom receptu pitat državu da uradi’ nešto. Internetski izdavači zadovoljno trljaju ruke gledajući novu generaciju koja u svojim životima nije kupila tisak radi informiranja već radi bonova, popusta i drugih nenovinskih formata. U tom svijetu očekujem veće preslagivanje vlasničkih udjela u nekim većim medijima, dok ista mogućnost stoji i za neke televizije čiji financijski modeli su postali upitni.

Tiktokizacija društvenih mreža

TikTok preuzima dominaciju nad oglašavanjem i sad je nezamislivo da se išta radi bez prisutnosti na toj društvenoj mreži. Brendovi svojeglavo uletavaju neznajući da je autentičnost bitna. Očekujem da će dobar dio njih završiti s blagim banom jer su odlučili staviti klasični TVC na TikTok format ne razmišljajući da možda kompletnu poruku treba prilagodit publici. Uz to ide regulacija pa će i negativna kampanja malo utihnuti pod lupom velikog brata. Prema onome što sam vidio na strukovnim skupovima ekipa priprema jaaako zanimljive formate u kojima će biti još lakše raditi na stranim tržištima.

Google, Meta i zakonodavni okvir

Što se tiče Googlea, scena se privikla na GA4 iako ga svi iz duše mrze jer je razvalio analitiku i daje okripljene rezultate kojima mediji nisu skloni jer ne daju najbolju sliko „o njima“. I dalje se priča o ukidanju kolačića, ali nema službenih najava tako da nisam siguran u „end is near“ politiku.

Na Meti ništa novo – Facebook ostaje klasičan s manjim unapređenjima, poput oglašavanja s ograničenijim targetiranjem, dok Instagram i dalje dobro funkcionira, iako ga TikTok polako potiskuje. Načelno ove su godine ubili kompletnu podršku i prekinuli sve kontakte s medijima i okrenuli se ka zbornom pjevanju – mi nismo medij, mi smo informacijski posrednik i između nas i obične table nema razlike. Sve to proizlazi između dugogodišnjeg pokušaja regulacije (čitaj sukoba) na relaciji Bruxelles- Meta i zdravoj regulaciji svega digitalnog.

Regulacija je tema koja će dominirati komunikacijskim krugovima, jer može imati i pozitivne i negativne strane. U takvom okruženju čak i benigni oglasi mogu izazvati pitanja – pokušajte to objasniti botu.

Zbilja mogu reći da udruženja rade punom parom pa tako i ona digitalna, postoji inicijativa da se svi digitalni izdavači okrenu prema jednom mjeritelju, što će nam svima olakšati život u mjerenju, dok su se neka druga udruženja napravila napore kako bi se dodatno ojačala struka i vjerujem kako je 2025. njihova s jakim temeljima već sada. Pojavili su se novi igrači na domaćem tržištu media monitoringa i vjerujem kako će i na tom planu doći do preslagivanja.

AI, odnosno umjetna inteligencija, je i dalje tu, i dalje je buzzword i očekujem da će polako ali sigurno olakšavati život u svim segmentima marketinga, života i svega što me okružuje. Aplikacija koju svakodnevno koristim -Strava- počela je koristit AI i sad nakon treninga znam da sam vozio umjereno bicikl kad se sve zbroji i oduzme jer eto to nisam znao kad sam ga vozio.

Kakvo vrijeme za biti živ. Sve najbolje, Živjeli!

Pročitaj još tekstova